کد خبر: 1221164
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
رییس جمهور روسیه با حمایت از رییس جمهور سابق آمریکا گفت که واشنگتن با انتقاد از رویه‌های دموکراتیک در سایر کشورها، خودش را مضحکه جهان کرده است.

جوان آنلاین: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می‌گوید که کاخ سفید در عین حال که از تمام منابع و قدرت اجرایی خود برای سرکوب یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا استفاده می‌کند، رویه‌های دموکراتیک در سایر کشورها را نیز مورد انتقاد قرار می‌دهد و با این کار در جهان مضحکه شده است.

به گزارش فارس، پوتین که با کسی اکثریت آراء قاطعانه در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیروز شد و ۶ سال دیگر بر مسند قدرت ماند، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی‌اش گفت: جهان به آنچه در آمریکا در حال رخ دادن است، می‌خندد!

وی در اشاره‌ای آشکار به پرونده‌های حقوقی زیادی که علیه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باز شده است، گفت که دولت این کشور از تمام قدرت و منابع خود برای حمله به «یکی از نامزدهای ریاست جمهوری» استفاده می‌کند.

وی افزود: ما نسبت به مخالفان آنها در کشورهای دیگر، خویشتن‌داری بیشتری نشان می‌دهیم اما آنچه در آمریکا وجود دارد، دموکراسی نیست بلکه فاجعه است. فکر می‌کنم برای همه روشن باشد که ساختار سیاسی آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند ادعا کند که دموکراتیک است. فضای انتخاباتی در آمریکا به شکلی فزاینده غیر متمدن است.

پوتین پیشتر گفته بود که روسیه در انتخابات هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و با هر رییس جمهوری که در آمریکا بر سر کار بیاید، تعامل خواهد کرد.

رییس جمهور روسیه همچنین درباره پیشنها امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود مبنی بر برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین در زمان برگزاری بازی‌های المپیک نیز گفت: آماده هستیم تا همه پیشنهادها را مورد بررسی قرار دهیم اما همیشه و تحت هر شرایطی، مطابق منافع ملی و شرایط میدان نبرد تصمیم خواهیم گرفت. قبلا هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم که ما مذاکرات صلح را ترجیح می‌دهیم اما این مذاکرات نباید صرفا به این دلیل انجام شود که مهمات دشمن ما رو به اتمام است.

برچسب ها: پوتین ، ترامپ ، امریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار