کد خبر: 1220160
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
راهبرد بایدن برای مسئله غزه این است که با ارائه آتش‌بس موقت و همراه کردن نتانیاهو با این مسئله از طریق اهرم فشار، جنگ غزه که از گلوگاه‌های حمایتی جمهوریخواهان در انتخابات سال آینده خواهد بود را کمرنگ کند

 جوان آنلاین: سیدنیما موسوی در کانال تلگرامی خود نوشت: راهبرد بایدن برای مسئله غزه این است که با ارائه آتش‌بس موقت و همراه کردن نتانیاهو با این مسئله از طریق اهرم فشار، جنگ غزه که از گلوگاه‌های حمایتی جمهوریخواهان در انتخابات سال آینده خواهد بود را کمرنگ کند، ضمن اینکه به دنبال این است تا با مبادله گروگان و زمینه‌شناسایی دولت فلسطین در این بازه چهار ماهه، آتش‌بس موقت را به آتش‌بس دائمی تبدیل کند و از گسترده شدن جنگ در غرب آسیا جلوگیری نماید و در عوض بر حوزه‌های مهم‌تر همچون اوکراین و تایوان تمرکز کند. 
سفر مشکوک بنی‌گانتز به عنوان رقیب نتانیاهو به امریکا و تأکید لاپید بر انتخابات زودهنگام آن هم زمانی که گانتز در نظرسنجی‌ها محبوبیت بیشتری دارد از همین جهت است. در همین حال در صحنه سیاسی اسرائیل دو شکاف در حال وقوع است. یکی اختلافات داخل هیئت نظامی چنانچه در روز‌های گذشته چند تن از کارکنان روابط عمومی ارتش اسرائیل از جمله دانیل هاگاری از سمت خود استعفا دادند. از سوی دیگر حریدی‌ها که متحدان دست راستی نتانیاهو هستند در برابر آماده‌باش صددرصدی نیرو‌ها که طرح گالانت و چپگرایان اسرائیل در مقابله با حزب‌الله لبنان است دست به اعتراض زده‌اند. افزایش این شکاف‌ها در جهت فشار به نتانیاهو است جایی که وی با شناسایی دولت فلسطین همراهی ندارد.

برچسب ها: غزه ، بایدن ، نتانیاهو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار