کد خبر: 1219401
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
هشدار مقاومت لبنان خطاب به صهیونیست‌ها 
حزب‌الله لبنان در برابر لفاظی مقامات صهیونیست ذره‌ای تردید به خود راه نداده و با به دست گرفتن ابتکارعمل وضعیت میدانی و اینکه نشان دهد برای هر سناریویی آمادگی دارد در تازه‌ترین پیام خطاب به شهرک‌نشینان «کریات شمونا» هشدار داد که از خانه‌های خود فرار کنند، چرا که محو شدن این منطقه حتمی است؛ هشداری که با استناد به سخنان نماینده مقاومت که گفته مخازن تسلیحاتی این جنبش هنوز باز نشده است، می‌تواند لرزه بر اندام اشغالگران بیندازد
جوان آنلاین: حزب‌الله لبنان در برابر لفاظی مقامات صهیونیست ذره‌ای تردید به خود راه نداده و با به دست گرفتن ابتکارعمل وضعیت میدانی برای اینکه نشان دهد برای هر سناریویی آمادگی دارد، در تازه‌ترین پیام خطاب به شهرک‌نشینان «کریات شمونا» هشدار داد که از خانه‌های خود فرار کنند، چرا که محو شدن این منطقه حتمی است؛ هشداری که با استناد به سخنان نماینده مقاومت که گفته مخازن تسلیحاتی این جنبش هنوز باز نشده است، می‌تواند لرزه بر اندام اشغالگران بیندازد. 
 
درحالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و مقامات امنیتی این رژیم مدعی هستند که وضعیت جبهه شمالی را تحت کنترل دارند و سرنوشت غمبار مردم غزه را به لبنانی‌ها یادآوری می‌کنند، اما این تهدیدات نه تنها خللی در عملیات دامنه‌دار حزب‌الله ایجاد نکرده بلکه آن‌ها را به ادامه مسیر حمایت از مردم فلسطین مصمم کرده است. حزب‌الله همزمان با حملات موشکی روزانه به اراضی اشغالی، سطح هشدار‌های خود را افزایش داده و در تازه‌ترین پیام خود که این بار خطاب به شهرک‌نشینان بود، به ساکنان منطقه «کریات‌شمونا» در شمال فلسطین اشغالی، گفته است: «از این شهر فرار کنید، آن را محو خواهیم کرد.» در حال حاضر در پنج ماه گذشته ۸۰ هزار شهرک‌نشین هم‌مرز با لبنان از ترس نیرو‌های مقاومت خانه‌های خود را ترک کرده و حاضر به بازگشت نیستند. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله هم اخیراً در سخنرانی خود هشدار داد که در صورت درگیری با دشمن صهیونیستی، به جای ده‌ها هزار نفر، ۲ میلیون شهرک نشین آواره خواهند شد. 
از آنجا که رهبران حزب‌الله به وعده‌های صادق خود عمل می‌کنند، توانایی لازم را برای ضربه زدن به دشمن دارند؛ چیزی که نماینده مقاومت در پارلمان لبنان به‌خوبی آن را برای اسرائیلی‌ها تشریح کرده است. محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی درباره تقابل با دشمن صهیونیستی در جبهه جنوب اعلام کرد که مقاومت در لبنان بازوی دشمن اشغالگر را پیچانده و همچنان مصمم به مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها است و از اجرای هرگونه پروژه توطئه‌آمیز و تهاجمی ضد لبنان جلوگیری می‌کند. به گزارش العالم، محمد رعد اظهار داشت: شما زمانی که در مقابله با دشمن صهیونیستی، قوی هستید، این وضعیت به شما اجازه می‌دهد که قدرت خود را ثابت کنید و این رژیم صهیونیستی است که در نهایت تسلیم خواهد شد. مقاومت همچنان با دقت به تحمیل معادلات بازدارندگی خود علیه دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهد و این رژیم صهیونیستی است که با سرعت به زوال و نابودی خود نزدیک می‌شود.»
رعد در ادامه تأکید کرد: «رژیم صهیونیستی می‌داند تجاوز به لبنان عواقب وخیمی برای صهیونیست‌ها دارد. ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که نه به دنبال جنگ هستیم و نه برای آن تلاش می‌کنیم، اما آمادگی کامل برای مقابله با هر تجاوزی را داریم. اگر دشمن در محاسبات خود اشتباه کند و بخواهد از قوانین بازدارندگی که ما بر آن تحمیل کرده‌ایم خارج شود، آماده‌مقابله هستیم.» وی تصریح کرد: «ما تا امروز به استراتژی صبر پایبند مانده‌ایم و از مردم خود محافظت می‌کنیم، اما به دشمن هشدار می‌دهیم که اگر جنگی رخ دهد بزرگ‌ترین بازنده، رژیم صهیونیستی خواهد بود. ما طبق محاسبات دقیق عمل می‌کنیم و دشمن می‌داند که ما هنوز از همه سلاح‌های خود استفاده نکرده‌ایم و هنوز انبار اصلی سلاح‌های‌مان را باز نکرده‌ایم.»
اظهارات این نماینده حزب‌الله، درحالی است که رهبران حزب‌الله بار‌ها گفته‌اند که به موشک‌های نقطه‌زن و دوربرد مجهز هستند که در صورت درگیری، تمام سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار خواهند داد. با اینکه حزب‌الله اقدام جدی علیه شهرک‌نشینان انجام نداده و فقط بر مناطق نظامی و مراکز حساس تمرکز دارد، اما ترس و وحشت وجود صهیونیست‌ها را فراگرفته است و به محض بارش موشک‌های مداوم مقاومت بر شهرک‌های اسرائیلی، این مناطق خالی از سکنه خواهند شد. 
خود صهیونیست‌ها نیز به این مسئله اعتراف می‌کنند که در صورت جنگ با حزب‌الله، روزانه بیش از ۲ هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک خواهد شد و این شهرک‌نشینان را در وضعیت بسیار بدی قرار خواهد داد. برآورد سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل این است که حزب‌الله بیش از ۱۰۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد و این حجم از تسلیحات برای چند ماه جنگ در برابر صهیونیست‌ها کافی است. ارتش صهیونیستی تا بن دندان مسلح در برابر گروه‌های مقاومت غزه زمینگیر شده و بدون تردید در برابر حزب‌الله که به مراتب قدرتمندتر از فلسطینیان است، کاری از پیش نخواهد برد. به همین منظور مقامات امریکایی و فرانسوی در هفته‌های اخیر با سفر به بیروت، سعی کرده‌اند حزب‌الله را به کاهش تنش در جبهه شمالی متقاعد کنند ولی تاکنون نتیجه نداده است. 
 
 امریکا در منگنه انصارالله
با به صفر رسیدن تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، این روز‌ها عملیات جنبش انصارالله یمن بر ناو‌ها و کشتی‌های امریکایی و انگلیسی متمرکز شده است. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه گفت که دو ناوشکن امریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند. به گزارش المیادین، سریع با بیان اینکه در این عملیات از موشک‌های دریایی و هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده شد، توضیح داد: «عملیات ما تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.» فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) هم مدعی شد که یک موشک بالستیک و سه پهپاد پرتاب شده ارتش یمن را که ناوشکن کارنی را هدف گرفته بودند، رهگیری کرده است. علاوه بر این، سنتکام اعلام کرد که حمله نیرو‌های یمنی که با دو موشک بالستیک ضد کشتی صورت گرفت به کشتی کانتینربر سوئیسی با نام «ام‌اس‌سی‌اسکای» در خلیج عدن آسیب وارد کرده است. سنتکام در بیانیه خود آورد: «یکی از موشک‌ها مستقیماً به کشتی برخورد کرد و به آن آسیب زد، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که به خدمه آسیبی وارد نشده و کشتی به راه خود ادامه داده است.» رهبران صنعا که در حمایت از مردم غزه، عملیات ضدصهیونیستی و امریکایی در دریای سرخ انجام می‌دهند، سطح تنش با امریکا و متحدانش را بالا برده‌اند. انصارالله دیروز هشدار داد که در صورت حمله زمینی احتمالی به یمن، امریکا و انگلیس را غافلگیر خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار