کد خبر: 1219027
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
با افزایش تهدیدات مقامات صهیونیستی برای حمله گسترده به لبنان و تلاش ناکام برای نفوذ به داخل این کشور، معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنانی خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر حماقت کنند، با نسخه پیشرفته شکست در جنگ ۳۳ روزه مواجه خواهند شد؛ اظهاراتی که با حمله موشکی مقاومت به مارگلیوت گوشه چشمی از توانمندی مقاومت را به رخ دشمن کشید تا در محاسبات خود همه جوانب را در نظر بگیرد
جوان آنلاین: با افزایش تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله گسترده به لبنان و تلاش ناکام برای نفوذ به داخل این کشور، معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنانی خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر حماقت کنند، با نسخه پیشرفته شکست در جنگ ۳۳ روزه مواجه خواهند شد؛ اظهاراتی که با حمله موشکی مقاومت به مارگلیوت، گوشه چشمی از توانمندی مقاومت را به رخ دشمن کشید تا در محاسبات خود همه جوانب را در نظر بگیرد. 
 
به گزارش «جوان»، با تشدید تنش بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، جنگ لفظی بین مقامات دو طرف هم به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. پس از آنکه مقامات اسرائیل مدعی شدند شمارش معکوس برای حمله به لبنان را شروع کرده‌اند، اکنون نوبت رهبران حزب‌الله شده تا به دشمن اشغالگر هشدار دهند که سرشاخ شدن با مقاومت چه عواقب دردناکی برای آن‌ها خواهد داشت. به گزارش الجزیره، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله روز دوشنبه در سخنانی به رژیم صهیونیستی درباره ارتکاب هرگونه اقدام نظامی علیه لبنان هشدار داد و تأکید کرد: طوفان الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها بود و هیچ شبهه‌ای درباره مشروعیت آن وجود ندارد، این عملیات شعله‌ای است که مقاومت فلسطین را قدرت می‌بخشد.» نعیم قاسم گفت: «امریکا می‌خواهد کنترل منطقه ما را به دست گرفته و آن را به گونه‌ای بسازد که در به زانو درآوردن کسانی که در برابر استکبار امریکا می‌ایستند، آزاد باشد. اگر حمایت امریکا از اسرائیل در جنگ غزه نبود، اسرائیل نمی‌توانست این تجاوز را ادامه بدهد. تجاوز به غزه اول یک تجاوز امریکایی است و اسرائیل با هدف نسل‌کشی مردم غزه از امریکا تبعیت می‌کند و این واکنش به طوفان الاقصی نیست.»
این مقام حزب‌الله در ادامه تأکید کرد: «ادامه تجاوزات علیه غزه بی‌نتیجه است، چون تنها منجر به قتل عام غیرنظامیان و تخریب منازل می‌شود و هرگز منجر به از بین رفتن مقاومت فلسطین یا آزادی اسرای صهیونیست نخواهد شد. من معتقدم تجاوزات علیه غزه در افق مسدودی قرار گرفته و هر زمان که متوقف شود به عنوان یک پیروزی برای فلسطینیان تعبیر خواهد شد، صهیونیست‌ها در شرایط کنونی در وضعیتی قرار گرفته‌اند که گزینه‌ای در اختیار ندارند.» وی گفت: «مقاومت نمی‌گذارد دشمن بتواند برنامه‌هایش را اجرا کند. ما از همه می‌خواهیم در این راستا حرکت کنند. ما را به این دلیل سرزنش می‌کنند که در محور شرافت و کرامت هستیم و از مستضعفان و آزادی اراضی اشغال‌شده حمایت می‌کنیم. ما را به حملات تهدید می‌کنند و ما نیز آن‌ها را به ثبات و مقاومت تهدید می‌کنیم. اگر رژیم صهیونیستی مرتکب حماقتی علیه لبنان شود، با نسخه پیشرفته شکست خود در جنگ ۳۳روزه (سال ۲۰۰۶) روبه‌رو خواهد شد، این جنگ نتیجه‌ای جز شکست سنگین برای صهیونیست‌ها و پیروزی بزرگ مقاومت نخواهد داشت.» 
رهبران حزب‌الله در ماه‌های اخیر بار‌ها هشدار داده‌اند که اگر دشمن اشغالگر دست از پا خطا کند، پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهند داد و در این مدت هم بیش از ۲ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که به فرار ۸۰ هزار شهرک‌نشین از مرز‌های شمالی اسرائیل منجر شده است. حزب‌الله گفته در صورتی عملیات خود را متوقف خواهد کرد که نسل‌کشی در غزه پایان یابد. صهیونیست‌ها هم از درگیری مجدد با حزب‌الله نگران هستند و هر روز به مقامات تل‌آویو هشدار می‌دهند که در صورت شروع درگیری‌ها، شهرک‌نشینان حتی فرصت تهیه غذا هم نخواهند داشت و ابتکار‌هایی را برای ذخیره مواد اولیه در دوره بحران آتی در نظر گرفته‌اند. 
مقامات تندرو تل‌آویو با وجود تهدیدات هر روزه، از رویارویی مستقیم با حزب‌الله واهمه دارند زیرا می‌دانند که این جنبش به مراتب قوی‌تر از گروه‌های مقاومت فلسطین است که تقابل با آن هزینه‌های سنگینی را روی دوش تندرو‌های اسرائیل خواهد گذاشت. نگرانی صهیونیست‌ها هم بی‌دلیل نیست زیرا حزب‌الله زرادخانه قوی در اختیار دارد و تاکنون از بسیاری از دستاورد‌های خود رونمایی نکرده است. «علی فیاض» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان دیروز با تأکید بر گزینه مقاومت علیه اشغالگران گفت: «حزب‌الله فقط از ۵ درصد توان خود علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.» بنابراین، در صورت رونمایی از موشک‌های نقطه‌زن و دوربرد، شرایط برای صهیونیست‌ها بسیار سخت‌تر خواهد شد و به گفته سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در آن زمان به جای ۸۰ هزار نفر، ۲ میلیون شهرک‌نشین در مناطق شمالی آواره خواهند شد. 
 
 حملات مداوم موشکی حزب‌الله 
همزمان با هشدار‌های رهبران حزب‌الله، نیرو‌های مقاومت در صدوپنجاهمین روز جنگ غزه حملاتی را به برخی مناطق سرزمین‌های اشغالی انجام دادند. به گزارش خبرگزاری النشره، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی دیروز از حمله موشکی مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی و تلفات و خسارات آن خبر دادند. منابع صهیونیست اعلام کردند که بر اثر هدف قرار گرفتن خودروی شهرک‌نشینان با موشک ضدزره در شهرک مارگلیوت یک نفر کشته و ۱۰نفر زخمی شدند. برخی منابع نیز از زخمی شدن پنج صهیونیست خبر دادند که حال چهار تن از مجروحان وخیم گزارش شده است. حزب‌الله تا چندی پیش فقط مراکز نظامی و حساس را در اراضی اشغالی هدف قرار می‌داد، اما با وحشی‌گری ارتش اسرائیل در حمله به غیرنظامیان قاعده چشم در برابر چشم را برگزیده است و در مارگلیوت شهرک‌نشینان را هدف قرار داد تا به دشمن این پیام را بدهد که دست بسته نیست و می‌تواند مقابله به مثل کند. از سوی دیگر، نیرو‌های حزب‌الله اعلام کردند که یک نیروی اسرائیلی در تلاش برای نفوذ به خاک لبنان در منطقه دره قطامون هدف قرار گرفت. به گزارش المیادین، گفته شده که نظامی مذکور یک نیروی اسرائیلی از تیپ گولانی بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یا مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
1
1
اسلام پیروز است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار