کد خبر: 1218223
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
آتش سوزی گسترده در تگزاس که با گرمای بی سابقه هوا شدت گرفته است، ۲۵ هزار هکتار جنگل را ویران کرد و موجب صدور فرمان تخلیه گسترده و بسته شدن جاده‌ها شد.

جوان آنلاین: آتش سوزی گسترده در تگزاس که با گرمای بی سابقه هوا شدت گرفته است، ۲۵ هزار هکتار جنگل را ویران کرد و موجب صدور فرمان تخلیه گسترده و بسته شدن جاده‌ها شد. تصاویر نشان می‌دهد که آتش نشانان گرینویل در دل آتش و دود غلیظ ناشی از آتش سوزی رانندگی می‌کنند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از ویون، آتش سوزی در منطقه " اسموک هاوس کریک " Smokehouse Creek اکنون بزرگترین آتش سوزی جنگلی در شمال تگزاس است که به سرعت از زمان آغاز آتش سوزی در عصر دوشنبه در حال گسترش است.

آتش سوزی اسموک هاوس کریک در حال حاضر به عنوان پنجمین آتش سوزی بزرگ در تاریخ تگزاس طبقه بندی می‌شود که بیش از مجموع تمام مناطقی است که سال گذشته در این ایالت در آتش سوختند.

دیوید موریس ساکن ایالت تگزاس: امسال و چند سال اخیر ما در منطقه گردباد و در منطقه دور قرار گرفته ایم که من آن را تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین می‌دانم. اما نمی‌دانم چرا هر سال اتفاق می‌افتد.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس در ۶۰ شهرستان اعلام وضعیت فاجعه کرده است. دستور تخلیه در چندین بخش از جمله بخش مو و شهرستان روتی و در بخش‌هایی از شهرستان رابرتس در نزدیکی مرز اوکلاهاما صادر شده است.

آتش سوزی گسترده از تگزاس وارد اوکلاهاما شده است و دستور تخلیه در این ایالت هم صادر شده است. اما با پیش بینی جبهه هوای سرد تلاش‌های آتش نشانان با چالش‌های مضاعفی روبروست که موجب تشدید شرایط خشکی هوا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار