کد خبر: 1218133
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
در شرایطی که روایت خسته کننده درباره از دست دادن صبر جو بایدن در برابر نتانیاهو تکرار می‌شود، کاخ سفید همچنان به حمایت از ادامه جنگ اسرائیل در غزه متعهد است.

جوان آنلاین: ملموس‌ترین واقعیت درباره موضع کنونی دولت بایدن در مورد جنگ علیه غزه این است: اسرائیل در هیچ جنایت جنگی آنقدر افراط نکرده که جو بایدن را وادار کند تا به توقف جریان تسلیحات و حمایت مالی ایالات متحده از اسرائیل فکر کند. سنا به تازگی کمک‌های نظامی فوق‌العاده ۱۴ میلیارد دلاری را تصویب کرد که برای ادامه اشغال و بمباران فلسطینیان غزه هزینه خواهد شد. به این ترتیب، بایدن از خواست جهانی برای توقف فوری حمله نظامی اسرائیل به جمعیتی گرسنه و بی دفاع سرپیچی می‌کند. او نه تنها پیشنهاد‌ها مبنی بر استفاده از تهدید توقف فروش نظامی به اسرائیل را رد کرده است، بلکه دولت وی در حال حاضر در تدارک ارسال محموله جدیدی از مهمات سنگین به تل آویو است.

تشدید جنایات اسرائیل به رغم حکم دیوان بین المللی دادگستری

با نزدیک شدن آمار کشته‌ها در غزه به عدد ۳۰ هزار و با تایید مرگ بیش از ۱۳ هزار کودک، کاخ سفید نگران انتخابات ۲۰۲۴ است. در این بین، تلاش می‌شود تا تصویری عمومی از شفقت برای مردم غزه ایجاد شود و به مردم این ایده را بفروشند که صبر بایدن در برابر دوست قدیمی خود یعنی بنیامین نتانیاهو رو به پایان است. این‌ها در شرایطی است که دیوان بین المللی دادگستری رسماً حکم داد که شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل باید ادامه یابد و یک سری دستورات اضطراری صادر کرد که به اسرائیل دستور داد در اقدامات نسل کشی شرکت نکند با این همه، تل آویو عملیات نظامی خود را تشدید کرده و بیمارستان‌ها را محاصره کرده و اماکن غیرنظامی را بمباران کرده است و حالا برای تهاجم زمینی تمام عیار احتمالی به رفح آماده می‌شود. این شهر که در مرز مصر قرار دارد و در روز‌های اخیر مورد بمباران شدید اسرائیل قرار گرفته است، قفس مرگ ناامن به مساحت ۲۵ مایل مربع را ایجاد کرده است که اکنون ۱.۴ میلیون فلسطینی در آن گرفتار شده اند و این در شرایطی است که اسرائیل به آن‌ها گفته بود اگر می‌خواهند در امان بمانند، به آنجا بروند.

بازی پنهان دولت امریکا

اسرائیل مدعی است که در حال کار بر روی یک طرح تخلیه برای توده‌های گرفتار شده در رفح است. استفاده از این کلمه اگر چه برای توصیف اخراج اجباری بیشتر فلسطینی‌ها در معرض تهدید مرگ، عجیب است، اما در واقع هدف آن این است تا اینطور القا شود که این افراد نجات می‌یابند. از طرفی، دولت بایدن گفته است که از حمله زمینی اسرائیل به رفح حمایت نمی‌کند، اما با یک هشدار و آنهم این است که عملیات نظامی نباید بدون برنامه معتبر و قابل اجرا برای تضمین امنیت و حمایت از غیرنظامیان در رفح اجرایی شود. در طول چهار ماه و نیم گذشته، کاخ سفید اعلامیه‌های مشابهی صادر کرده است که در آن نگرانی‌های شدید خود را درباره عملیات‌های قریب‌الوقوع اسرائیل، از جمله حملات به بیمارستان‌ها در غزه، ابراز می‌کند، اما در عین حال به طور علنی از اسرائیل در هنگام اجرای آن‌ها حمایت می‌کند. در مورد رفح، طبق گزارش ها، دولت بایدن به اسرائیل گفته است که از حملات هدفمند در این شهر مرزی حمایت می‌کند، اما نمی‌خواهد شاهد یک کارزار زمینی با طیف کامل باشد.

فرصت طلبی بایدن

امکان دارد دولت بایدن به وضعیت جاری در رفح به چشم یک فرصت نگاه کند و این یعنی اینکه اگر نتانیاهو بر خلاف موضع اعلام شده کاخ سفید عمل کند، به طور بالقوه می‌تواند به بایدن فرصتی برای تشدید درام چند ماهه مبنی بر اینکه او صبرش در برابر نتانیاهو را از دست داده، ارائه دهد. این به نوبه خود به تقویت داستان ساختگی که کمپین انتخاب مجدد رئیس‌جمهور ساخته است کمک می‌کند. برآورد اخیر اطلاعاتی ایالات متحده نشان داد که ذخایر تسلیحاتی کنونی اسرائیل برای کمتر از ۵ ماه دیگر کافی است مگر اینکه واشنگتن مهمات بیشتری ارسال کند. این واقعیت که بایدن در قامت فروشنده تسلیحات به اسرائیل، آشکارا از استفاده از اهرم فشار برای پایان تنش امتناع کرده است، نتئید روشنی است که اظهارات گاه و بیگاه علنی مقامات آمریکایی و افشای رسانه‌های متعدد در مورد ناامیدی فزاینده بایدن از نتانیاهو، چیزی بیش از یک ترفند کمپین انتخاباتی مجدد نیست.

 

اینترسپت


برچسب ها: بایدن ، نتانیاهو ، غزه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
0
0
عجب طوفان الاقصی اسراییل رو به خاک سیاه نشاند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار