کد خبر: 1218095
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
اولاف شولتس صدراعظم آلمان در اظهاراتی با تاکید بر موضع دیرینه خود مبنی بر اینکه همپیمانان غربی باید از هر اقدامی که منجر به درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه شود خودداری کنند، گفت: ناتو و اتحادیه اروپا نیروی زمینی به اوکراین اعزام نخواهند کرد.

جوان آنلاین: شولتس در جریان دیدار خود از شهر فرایبورگ آلمان به خبرنگاران، افزود: آنچه از ابتدا بر سر آن با اعضای ناتو و اتحادیه اروپا توافق کردیم، در آینده نیز صدق می‌کند یعنی هیچ نیروی زمینی و هیچ سربازی از سوی کشور‌های اروپایی یا کشور‌های ناتو به اوکراین اعزام نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر موضع دیرینه خود مبنی بر اینکه همپیمانان غربی باید از هر اقدامی که منجر به درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه شود خودداری کنند، تاکید کرد: همچنین نظامیان ناتو که در کشور‌های مختلف این اتحاد نظامی مستقر هستند، در جنگ میان روسیه و اوکراین شرکت نخواهند کرد.

صدراعظم آلمان همچنین در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اوکراین به تسلیحات، مهمات و پدافند هوایی نیاز دارد و ما در جهت تأمین این نیاز‌ها تلاش می‌کنیم، اما هیچ نیروی زمینی از طرف اعضای ناتو و اتحادیه اروپا به اوکراین اعزام نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ریشی سوناک که طبق رویه‌های تعریف شده خواست نامش فاش نشود، روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران، گفت: به غیر از تعداد کمی از کارکنان ما در اوکراین که از نیرو‌های مسلح این کشور حمایت می‌کنند، هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیرو در مقیاس بزرگ نداریم.

وی افزود که تعداد زیادی از نیرو‌های اوکراینی در بریتانیا آموزش می‌بینند و دولت لندن با ارسال تسلیحات از کی‌یف حمایت می‌کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شب گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، گفته بود: در حال حاضر، اجماعی در میان متحدان اوکراین برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد، اما هیچ چیزی را نمی‌شود رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

وی همچنین در دیداری با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، آندری دودا رئیس جمهوری لهستان و رهبران کشور‌های بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) اظهار کرد: روسیه نباید در جنگ پیروز شود.

مکرون افزود: ما در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که روسیه مستحکم‌تر شده است. همچنین می‌دانیم که مسکو برای حملات جدید به ویژه برای شوکه کردن افکار عمومی اوکراین آماده می‌شود.

در همین حال سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) هشدار داد: در صورت اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین، درگیری نظامی مستقیم بین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فدراسیون روسیه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دیمیتری پسکوف تاکید کرد: کشور‌های عضو ناتو نیز باید پیامد‌های چنین اقداماتی را ارزیابی کنند و از این موضوع آگاه باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار