کد خبر: 1217815
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شایسته، سختکوش، فداکار و قیچی‌برگردان‌زن
بچه‌های ساحلی‌باز ایران فقط قیچی‌برگردان گل می‌زنند. اگر می‌خواهید در تماشای فوتبال ساحلی گل قیچی‌برگردان ببینید، فقط کافیست بازی‌های تیم ملی ایران را تماشا کنید. گلزنی دروازه‌بان هم می‌خواهید بازی ایران را ببینید تا متوجه شوید چرا اماراتی‌ها می‌گفتند دروازه‌بان ایران را بیرون کنید تا بقیه نفس بکشند!
فریدون حسن

بچه‌های ساحلی‌باز ایران فقط قیچی‌برگردان گل می‌زنند. اگر می‌خواهید در تماشای فوتبال ساحلی گل قیچی‌برگردان ببینید، فقط کافیست بازی‌های تیم ملی ایران را تماشا کنید. گلزنی دروازه‌بان هم می‌خواهید بازی ایران را ببینید تا متوجه شوید چرا اماراتی‌ها می‌گفتند دروازه‌بان ایران را بیرون کنید تا بقیه نفس بکشند!
ایران برای دومین بار عنوان سومی جام جهانی فوتبال ساحلی را به دست آورد، آن‌هم در‌حالی‌که جام جهانی ۲۰۲۴ امارات می‌توانست حتی با قهرمانی تیم شایسته کشورمان به پایان برسد. بچه‌های فونبال ساحلی ایران پای فینال مغلوب برزیل قهرمان شدند تا دست‌شان به جام نرسد، اما عملکرد درخشانشان در این مسابقات تحسین دنیای فوتبال را به همراه داشته است. ایران مقابل تمام تیم‌ها قدرت‌نمایی کرد، حتی برزیل را هم با چالشی جدی روبه‌رو کرد تا این تیم به راحتی راهی فینال نشود. ایران در نهایت بلاروس را شش تایی کرد و برای دومین بار عنوان سومی جام جهانی را به دست آورد. ایران سوم شد، اما می‌شود ترس را از قیچی‌برگردان‌های ملی‌پوشان ایران در چشم تمام رقبا دید. 

 سختکوش مثل ایران 
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پس از نمایش درخشان شاگردان علی نادری به تمجید از عملکرد ساحلی‌بازان ایران پرداخت و نوشت: «ایران موفق شد با یک نمایش درخشان برابر بلاروس به برتری برسد و توانست برای دومین بار مدال برنز جهان را کسب کند.» شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پیامی به مهدی تاج، درخشش و عملکرد عالی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را در مسابقات فوق تبریک گفت. در این پیام آمده است: «بدون شک عملکرد عالی تیم در طول مسابقات نشان از سختکوشی، فداکاری و تعهد فدراسیون فوتبال ایران در توسعه و ارتقا دارد.»
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم درباره عملکرد ساحلی‌بازان کشورمان نوشت: «ایران در مرحله نیمه‌نهایی شکست دراماتیکی مقابل برزیل تجربه کرد و به فینال نرسید. قهرمان رقابت‌ها در شرایطی که ۲ بر صفر عقب بود، گل برتری را در فاصله ۴۲ ثانیه تا پایان بازی به ثمر رساند. ایران که در سال ۲۰۱۷ مدال برنز را به گردن آویخته بود، برای دومین بار در جایگاه سوم جام جهانی قرار گرفت.»


 مرد هفت ستاره
محمدعلی مختاری، مرد هفت ستاره ایران جایزه برنزی برترین گلزن جام جهانی را با زدن هفت گل به دست آورد. ایهار بریشتسل از بلاروس با ۱۲ گل، بهترین گلزن جام لقب گرفت و لئو مارتینز از پرتغال، جایزه نقره‌ای بهترین گلزن را دریافت کرد. علاوه بر این موحد محمدپور با شش و حمید بهزاد‌پور با پنج پاس گل عنوان برترین پاسور‌ها را به خود اختصاص دادند.»
سایت کنفدراسیون آسیا همچنین نوشت: «در جام جهانی ۲۰۲۴ امارات، ایران با ۱۰ گل قیچی‌برگردان بالاتر از بقیه تیم‌ها قرار گرفته است. در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی، ۳۸ گل به صورت قیچی‌برگردان به ثمر رسید که ایران با بیش از ۲۵‌درصد از این حیث بهترین شد.»
 بازتاب رسانه‌ای 
پس از کسب عنوان سومی جام جهانی رسانه‌های مختلف هم با اذعان به شایستگی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به تمجید از عملکرد ملی‌پوشان کشورمان پرداختند. پایگاه خبری «Telemundo Deportes» هم به این پیروزی واکنش نشان داد و نوشت: «ایران کاملاً بر تیم بلاروس تسلط و برتری داشت و توانست عنوان سومی را کسب کند.» رسانه اماراتی لقنوات ابوظبی هم نوشت: «تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با نتیجه ۶ بر یک بلاروس را شکست داد و در رده سوم ایستاد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار