کد خبر: 1217044
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد

جوان آنلاین: در جلسه بررسی مسائل مربوط به استان سیستان و بلوچستان که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان طی چهار سال آینده با اجرای ۷۵ پروژه و اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی بررسی و تصویب شد. 
در این جلسه که استاندار سیستان و بلوچستان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، مقامات ارشد محلی و مسئولان دستگاه‌های دولتی حضور داشتند، دکتر محمد مخبر با اشاره به اهمیت پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم و نظام تأکید کرد: سند چهار ساله جامع پیشرفت و توسعه این استان که با هماهنگی و برنامه‌ریزی بین دستگاه‌های دولتی و استانداری سیستان و بلوچستان تدوین شده است، گامی مهم در راستای آبادانی این منطقه از کشور خواهد بود. 
 معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: با اجرای این سند قطعاً شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر و همه جانبه در تمامی ابعاد ارائه شده در این سند خواهیم بود.
 همچنین محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در این استان از جمله در حوزه شیرین‌سازی آب، کشاورزی و اختصاص پنج رأس دام به خانواده‌های این استان گفت: سند جامع پیشرفت توسعه در کنار سایر اقدامات دولت از جمله تخصیص منابع مالی از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی چهره جدید تا پایان دولت سیزدهم به این استان خواهد داد. 
 در این جلسه سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در سه خط‌مشی محور‌های اساسی بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان سال ۱۳۸۱، سند تحول دولت مردمی و سند آمایش سرزمینی تدوین شده، ادامه داد: در جلسات منظم با حضور مقامات سازمان برنامه و بودجه و استانداری سیستان و بلوچستان برای تدوین سند در ۱۲ سرفصل، طی چهار سال آینده ۷۵ طرح با تخصیص ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف اجرایی و افتتاح می‌شود. سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در ۱۲ سرفصل حمل و نقل، آب، آموزش و پرورش عمومی، بهداشت و درمان، مسکن و عمران شهری و روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، بازرگانی، انرژی، ورزش و تفریحات، گردشگری و فرهنگ و مذهب در ۷۵ پروژه با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه همه جانبه این استان مصوب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار