کد خبر: 1216047
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
سید ابراهیم رئیسی:
رئیس‌جمهور گفت: ما موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم و معتقدیم حضور آن‌ها نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه تبدیل به مشکل بزرگتری برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواهد شد.

جوان آنلاین: آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار «مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و هیئت همراه، روابط تهران و ایروان را تاریخی، دوستانه و سازنده دانست و با اشاره به مسائل قفقاز بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفظ ثبات و امنیت این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وی در ادامه ضمن اعلام حمایت و استقبال از مذاکرات صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تضمین امنیت راهبردی منطقه قفقاز و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: ما موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم و معتقدیم حضور آن‌ها نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه تبدیل به مشکل بزرگتری برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواهد شد.

رئیسی در ادامه با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطح روابط سیاسی جاری فیمابین تصریح کرد: اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته میان تهران و ایروان مورد حمایت ماست و این امر تلاش مضاعف و پیگیری مجدانه کمیسیون مشترک دو کشور را می‌طلبد.

«مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک ارمنستان و ایران نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان را برای دولت و ملت این کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت دانست و بر علاقمندی و اراده دولت ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش انرژی و ترانزیت تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار