کد خبر: 1214702
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد کشتی‌های گارد ساحلی چین وارد آب‌های مورد مناقشه در دریای چین شرقی شده بودند و پس از دریافت هشدار منطقه را ترک کردند.

جوان آنلاین: گارد ساحلی چین اعلام کرد روز سه شنبه در آب‌های جزایر دیائویو در چین، مناطقی در دریای چین شرقی که چین، ژاپن و تایوان ادعای مالکیت آن را دارند، گشت زنی کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی ژاپن با انتشار گزارشی گفت: به طور پی در پی از چهار کشتی چینی خواسته است که «آب‌های سرزمینی ژاپن» را ترک کنند. ژاپن این منطقه را جزایر سنکاکو می‌نامد.

گارد ساحلی ژاپن در گزارش بعدی اعلام کرد که چهار کشتی چینی ظرف ۲ ساعت آب‌های مور مناقشه را ترک و به سمت شمال حرکت کردند.

کشتی‌های گارد ساحلی چین آخرین بار در ۲۷ ژانویه وارد آب‌های دریای چین شرقی شده بودند.

بر اساس این گزارش، منطقه مورد مناقشه در آب‌های شرقی چین، مجموعه‌ای از جزایر کوچک و بدون سکنه واقع در جنوبی‌ترین نقطه مجموعه جزایر ژاپن است. این جزایر با نام ژاپنی سنکاکو و عنوان چینی دیائویو متشکل از ۵ جزیره کوچک و سه صخره برآمده از سطح آب با مجموع مساحت ۷ کیلومتر مربع در فاصله یک‌سان ۱۷۰ کیلومتری از تایوان و نزدیک‌ترین جزیره ژاپنی در استان اوکیاناوا و نیز در فاصله ۳۳۰ کیلومتری از سرزمین اصلی چین قرار دارند.

اگر چه جزایر در حال حاضر تحت مدیریت ژاپن قرار دارند، اما چین و تایوان نیز مدعی مالکیت این جزیره‌ها هستند. این مجموعه جزایر کوچک در نزدیکی ذخایر عمده نفت و گاز، خطوط راهبردی کشتیرانی و مناطق غنی ماهیگیری واقع شده اند.

برچسب ها: ژاپن ، گارد ساحلی ، چین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار