کد خبر: 1214536
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد انتشار روزنامه جوان و در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از تحریریه روزنامه جوان بازدید کرد، بازدیدی که در آن نگاه دستگاه سیاست خارجی به نقش دیپلماسی عمومی نیز مورد بحث قرار گرفت. 

جوان آنلاین:  ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد انتشار روزنامه جوان و در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از تحریریه روزنامه جوان بازدید کرد، بازدیدی که در آن نگاه دستگاه سیاست خارجی به نقش دیپلماسی عمومی نیز مورد بحث قرار گرفت. 
کنعانی در این بازدید که عصر دیروز انجام شد، با محمدجواد اخوان، مدیر مسئول روزنامه و اعضای تحریریه گپ و گفتی دوستانه داشت و دیدگاه‌های خود و دستگاه دیپلماسی درباره مسائل مربوط به رسانه را هم بیان کرد: «رسانه در کشور هم‌حجم حضور ایران در دنیا حضور ندارد».
کنعانی در این گفت و گوی صمیمانه با تأکید بر اینکه در دنیای امروز باید به دیپلماسی عمومی توجه شود، خاطر نشان کرد که دیپلماسی عمومی موضوعی ملی است و اهتمام عرصه ملی را می‌طلبد. کنعانی تصریح کرد، نگاهی که در خارج از کشور به ایران وجود دارد، با تصور رایج در داخل تفاوت دارد و باید در زمینه نشان دادن تصویر واقعی موجود در خارج به هموطنان، اهتمام بیشتری انجام شود. 
وی همچنین در تشریح این موضوع که ایران به عنوان یکی از کلیدی‌ترین کشور‌های مهم در عرصه جهان همواره مورد توجه دیپلمات‌های خارجی و روزنامه نگاران ارشد در جهان عرب و غرب قرار دارد، ترجمه مطالب مهم رسانه‌های ایرانی برای استفاده صاحبنظران را اقدامی لازم و مفید دانست. 
کنعانی همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه از جمله تحریریه و بخش فنی، با غلامرضا صادقیان، سردبیر و خبرنگاران حاضر در تحریریه گپ و گفتی دوستانه داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار