کد خبر: 1214443
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
معمولاً وقتی وارد سایت‌های دانشگاه‌های امریکا یا اروپا می‌شوم، عکس استادان یکی از موضوعاتی است که همیشه توجه مرا جلب می‌کند. فیگور‌ها یا ژست‌های آنان برای عکس همیشه برایم قابل تأمل و خوشایند بوده است

جوان آنلاین: دکتر فردین علیخواه، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: معمولاً وقتی وارد سایت‌های دانشگاه‌های امریکا یا اروپا می‌شوم، عکس استادان یکی از موضوعاتی است که همیشه توجه مرا جلب می‌کند. فیگور‌ها یا ژست‌های آنان برای عکس همیشه برایم قابل تأمل و خوشایند بوده است. گاهی اوقات فکر می‌کنم آن عکس‌ها هم بخشی از جذابیت‌های آن دانشگاه‌ها و البته شاید برخی ویژگی‌های شخصیتی آن استاد را به نمایش می‌گذارند. 
حال اگر فرصتی بود سایت‌های دانشگاه‌های ایران را مرور کنید و عکس‌های استادان را ببینید. باور کنید گاهی اوقات خود من از ترس و هراس ناشی از دیدن عکس سریع صفحه را ترک می‌کنم! و حتی پس از ترک صفحه هم احساس می‌کنم امنیت جانی ندارم. بعضی عکس‌ها قدرت آن را دارند تا تبدیل به کابوس شبانه دانشجویان شوند. جدای از طنز نهفته در سطر‌های قبل، من فکر می‌کنم این موضوع می‌تواند یک پروژه مطالعاتی مهم در قالب یک پایان‌نامه باشد، موضوع آن هم بسیار جذاب است. طبق معمول باید یادآوری کنم که همین امور پیش‌پاافتاده و معمولی زندگی اطراف ما حرف‌های بسیار دارند و امیدوارم تحلیل‌تان فقط محدود به سطوح خرد نشود. تحلیل عکس عرصه‌ای بین‌رشته‌ای است که در سال‌های اخیر دارد جای خودش را در بین شاخه‌های علوم اجتماعی باز می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار