کد خبر: 1214256
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
ایلان پاپه گفت صهیونیسم از زمان شکل گیری خود به دنبال نابود کردن ملت فلسطین است.

جوان آنلاین: مورخ یهودی گفت: صهیونیسم عنصری شرور است که باید ریشه کن شود و امکان همزیستی با آن وجود ندارد و و با رژیم صهیونیستی نمی‌توان به صلح رسید بلکه باید این رژیم را متلاشی و نابود کرد.

به گزارش­ صدا و سیما به نقل از وبگاه سمانیوز فلسطین، ایلان پاپه در همایشی مجازی با حضور شماری از فرهیختگان که بیشتر آن‌ها فلسطینی بودند تاکید کرد: صهیونیسم از زمان شکل گیری خود به دنبال نابود کردن ملت فلسطین و آرمان آن است نه همزیستی با این ملت و ملت فلسطین را فقط در کرانه باختری و نوار غزه و مناطق می‌بینند و اصلا تصور نمی‌کنند که چیزی به نام اشغالگری مبتنی بر استعمار و شهرک سازی وجود دارد.

وی گفت: صهیونیسم از سال ۱۹۲۹ و در جریان نکبت سال ۱۹۴۸ و پس از آن و در همه جنایات و تجاوزات پس از آن تلاش کرد ملت فلسطین را بکوچاند و به قتل برساند. چنین چیزی را به خوبی می‌توان در جنگ تجاوزکارانه علیه نوار غزه مشاهده کرد. آن‌ها به رویکرد‌های تجاوزکارانه خود ادامه می‌دهند، اما ملت و جنبش ملی فلسطین همیشه صهیونیست‌ها را غافلگیر می‌کنند و به رغم حمایت‌های مالی و نظامی و سیاسی بی حد و مرزی که استعمارگران غربی از صهیونیسم و رژیم صهیونیستی می‌کنند، ملت فلسطین دوباره برمی خیزد و قیام می‌کند.

پاپه ادامه داد: صهیونیسم بخشی از طرح استعماری غرب علیه کشور‌های عربی و بخشی از طرح شهرکی، استعماری، نژادپرستانه و اسکان اشغالگرانه است و این طرح متوقف نمی‌شود تا به هدف خودشان که نابودی ملت فلسطین و آرمان آن است دست پیدا کنند. هر قدر هم طول بکشد، صهیونیسم در میانه راه متوقف نمی‌شود تا به اهداف استعماری خود برسد.

مورخ اسرائیلی افزود: پس از هفتم اکتبر به وضوح می‌توانیم سرآغاز نابودی طرح صهیونیسم را ببینیم. اوضاع صهیونیسم طی سال‌های آینده بدتر و بدتر خواهد شد و هر قدر به پایان راه نزدیک شوند خطر صهیونیسم برای منطقه و جهان بیشتر خواهد شد. صهیونیسم باید از بین برود و اشغالگری مبتنی بر استعمار و شهرک سازی نیز باید به پایان برسد و فلسطینیان به سرزمین و وطن و منازلی که از آن‌ها اخراج شده اند بازگردند.
او تاکید کرد صهیونیسم باید محاصره شود و از طریق تحریم اسرائیل و خارج کردن سرمایه‌ها از آن و اعمال تحریم‌ها بر آن مانند آنچه علیه رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی صورت گرفت، در انزوا قرار بگیرد.

او تاکید کرد صهیونیسم حتی قبل از هفتم اکتبر نیز به سبب نزاع بین متدینین افراطی و لائیک‌های لیبرال با بحران روبرو شده بود و این منازعات داخلی ادامه خواهد یافت به همین سبب جنبش فلسطین باید گروه‌های خود را در همه کشور‌ها و در راس آن‌ها فلسطینیان داخل را به فعالیت وادارد.

ایلان پاپه مورخ ترقیخواه یهودی هم اکنون استاد دانشگاه اکستر انگلیس است و از حامیان آرمان فلسطین و بازگشت پناهندگان فلسطینی به شمار می‌رود و از سال‌ها پیش خواستار تحریم و مجازات اسرائیل است. وی آلمانی تبار است و سال ۱۹۵۴ از پدر و مادری که از دست اقدامات نازی‌ها علیه یهودیان گریخته بودند، در حیفا متولد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار