کد خبر: 1213986
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
در استان زنجان ۲۶ هزار خانوار شامل ۴۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که طی روز‌های آینده جشن خودکفایی و توانمندسازی ۲ هزار مددجو جهت خروج از چرخه حمایت برگزار خواهد شد. 

جوان آنلاین: در استان زنجان ۲۶ هزار خانوار شامل ۴۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که طی روز‌های آینده جشن خودکفایی و توانمندسازی ۲ هزار مددجو جهت خروج از چرخه حمایت برگزار خواهد شد. 
روح‌الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه در این نهاد تعامل و همکاری با رسانه‌ها برای تبیین خدمت‌رسانی به جامعه هدف و شفاف‌سازی فعالیت‌هاست، گفت: در سطح استان ۲۶ هزار خانوار شامل ۴۵هزار نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد هستند که اولویت کمیته توانمندسازی این افراد است تا بتوانند درآمد پایدار داشته باشند. 
وی تصریح کرد: همکاری خیران، دستگاه‌ها و رسانه‌ها موجب شده که چهارشنبه ۱۸ بهمن جشن خودکفایی و توانمندسازی ۲هزار مددجو را برگزار خواهیم کرد و از چرخه حمایت خارج می‌شوند. 
این مسئول تعداد کسانی که از ابتدای سال با بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته از چرخه حمایت خارج شدند را ۲ هزار و ۴۰۰ نفر برشمرد و گفت: از ابتدای سال هزار خانواده به جمعیت کمیته امداد اضافه شده و تا پایان سال ۵۰۰نفر دیگر نیز از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند خواهند شد. 
صالحی با بیان اینکه طرح بلندای همت یکی از طرح‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است، عنوان کرد: بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال با ۳۳۵میلیارد سرمایه‌گذاری از برنامه‌های این ایام است. وی تهیه و اهدای ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر دانست و افزود: در مدت ۱۰روز ۳۰۰ خانواده و هر روز ۳۰ خانواده مورد دیدار و تفقد قرار می‌گیرند تا از وضعیت و نیاز‌های آن‌ها نیز مطلع شویم. 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه سه مرکز نیکوکاری افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۴۰۰ نفر در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. وی با بیان اینکه در راستای مهارت آموزی دانش‌آموزان اردوی راهیان پیشرفت در چند روز اخیر برگزار شده است، یادآور شد: جشن تکلیف دختران با عنوان دختران ماه با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. 
صالحی از افتتاح کلینیک رز در روز ۱۸ بهمن‌ماه در راستای ارائه خدمات مشاوره به جامعه هدف کمیته امداد خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم شناسایی مشکلات فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است که بیش از ۳۵ هزار خدمت مشاوره‌ای و فرهنگی از ابتدای سال به خانواده‌ها ارائه شده است. وی با اشاره به اینکه استان زنجان در سرانه اکرام ایتام رتبه یک و اکرام محسنین رتبه سه کشور را دارد، ادامه داد: در بخش جمع‌آوری زکات جزو ۱۰ استانی هستیم که در ارزیابی ستاد مرکزی موفق عمل کردیم. 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه حمایت‌های این نهاد در سه بخش اصلی فرهنگی، اشتغال و مسکن ارائه می‌شود، اظهار کرد: در حوزه مسکن هم ۱۷۳ مسکن را در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهیم رساند. 
وی تعداد مددجویان روستایی فاقد مسکن و فاقد زمین را ۱۵۱ نفر برشمرد و افزود: در سطح استان در مسکن روستایی همه خانوار‌های واجد شرایط احداث مسکن این خدمت را دریافت کرده یا در حال دریافت هستند و ۴۴۵ پروژه مسکن در روستا‌ها فعال است. 
صالحی با اشاره به اینکه تأمین مسکن مددجویان شهری هزینه بالایی دارد، عنوان کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ مددجوی فاقد مسکن شهری داریم که البته همه آن‌ها واجد شرایط دریافت مسکن نیستند با این حال امسال ۵۹ نفر از ظرفیت مسکن ملی استفاده می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار