کد خبر: 1213687
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز شهدای هسته‌ای چراغ راه علمی کشور بوده و اقتدار کنونی هسته‌ای و ایستادگی در برابر زیاده خواهی هسته‌ای نظام سلطه در برابر جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهدای هسته‌ای امکان‌پذیر شده است.

جوان آنلاین: محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (پنج شنبه) در اولین روز گرامیداشت دهه فجر، در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای با بیان اینکه بازدارندگی دفاعی، اقتدار نظامی و توانایی و دستاورد‌های علمی کشور به ویژه در حوزه هسته‌ای مدیون خون شهدا و صبر خانواده این عزیزان است تصریح کرد: همسران و خانواده شهدا کانون اصلی فرهنگ ایستادگی و مقاومت هستند و وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به دغدغه‌های ایشان است.

به گزارش فارس، وی افزود: نقش همسران و خانواده شهدا در ارتباط با فرهنگ عمومی پایداری و مقاومت بی بدیل است.

مخبر با تأکید بر اینکه شهدای هسته‌ای جزو برجسته‌ترین و موثرترین شهدای راه انقلاب و حق هستند، تصریح کرد: امروز شهدای هسته‌ای چراغ راه علمی کشور بوده و اقتدار کنونی هسته‌ای و ایستادگی در برابر زیاده خواهی هسته‌ای نظام سلطه در برابر جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهدای هسته‌ای امکان پذیر شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا زنده هستند و در حیات دنیوی نیز همواره آثار وجودی آنان در پیشبرد امور و کشور قابل لمس است، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که روحیه و شجاعت فرزندان ایران و انقلاب اسلامی قابل تقابل نیست.

وی ادامه داد: پیروزی‌های جبهه مقاومت به ویژه در غزه و در مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی حاصل فرهنگ انقلاب اسلامی و روحیه شهادت طلبی‌ای است که امام خمینی در سال ۵۷ و در تقابل حق و باطل پایه گذاری کرد و امروز شاهد هستیم مجاهدین فلسطینی با همین فرهنگ مقاومت و ایثارگری برگرفته از آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در برابر رژیم غاصب تا دندان مسلح صهیونیستی و نظام سلطه اینچنین مقاومت می‌کنند و هیمنه آنان را در دنیا شکسته اند.

همچنین در این دیدار، خانواده شهدای هسته‌ای با تأکید بر اینکه شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای به دلیل ماهیت فعالیت‌ها و تلاش‌های خود در دوران حیات و یا حتی پس از شهادت همواره مظلوم و ناشناخته بوده اند تصریح کردند باید به نقش شهدای هسته‌ای در پیشبرد علمی و اقتدار بین المللی کشور پرداخته شود و با الگوسازی مناسب اجازه ندهیم یاد و خاطره آنان فراموش شود و دستاورد‌های علمی، فناوری و عملیاتی آنان برای نسل جدید دانشگاهی تبیین گردد.

ایشان همچنین از دولت و به ویژه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خواستند تا با گسترش تعاملات صنفی و الگوسازی از مجاهدت‌های بانوان فرهیخته به هویت یابی نسل جدید جوانان و به ویژه دختران کمک شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار