کد خبر: 1212252
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
سیاست‌های مهاجرتی بایدن موجب ورود بیش از یک میلیون نفر مهاجر در آمریکا از ابتدای دوران ریاست‌جمهوری‌اش شده است.

جوان آنلاین: از زمان روی کار آمدن جو بایدن تاکنون بیش از یک میلیون نفر مهاجر از کشورهای مختلف به واسطه طرح آزادی مشروط که ویژه ورود مهاجران به این کشور است، وارد آمریکا شده‌اند.

به گزارش فارس، استفاده بیش از حد بایدن از اختیاراتش در قالب طرح آزادی مشروط مهاجرت موجب شده است تا به بیش از یک میلیون مهاجر اجازه ورود به ایالات متحده داده شود.

از سال ۱۹۵۲، طرح مربوط به آزادی مشروط مهاجران به آنها این اجازه را می‌دهد تا بدون داشتن ویزا که معمولا برای ورود به هر کشوری نیاز است، وارد آمریکا شوند. این امتیاز در اصل اجازه ورود به آن گروه از مهاجرانی را می‌دهد که با اهداف بشردوستانه و حمایت از منافع عمومی اجازه ورود به این کشور را پیدا می‌کنند.

نمونه آن کسانی هستند که از درگیری های مسلحانه در اوکراین و افغانستان یا بحران های سیاسی و اقتصادی در کشورهایی مانند هائیتی و ونزوئلا از کشورخودشان برای ورود به جایی امن‌تر فرار می کنند.

با این حال به مهاجران مذکور مزایای مربوط به وضعیت قانونی دائمی که همان پناهندگی است داده نمی شود، بلکه دولت به آنها این اجازه را می دهد که برای یک مدت محدود که معمولا یک یا دو سال است در ایالات متحده زندگی و کار کنند.

به گفته دولت بایدن نیز این امتیاز به آنها اجازه داده است تا در شرایط اضطراری مانند جنگ روسیه و اوکراین و یا بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان واکنش درستی از خود نشان دهند.

در عین حال دولت بایدن این استدلال را مطرح می کند که به مهاجران اجازه داده می شود تا عبور غیرقانونی خود را در مرزهای جنوبی کاهش دهند زیرا که آنها یک مسیر قانونی برای ورود به کشور دارند.

با این حال حزب جمهوری‌خواه دولت بایدن را به سو استفاده از قانون آزادی مشروط متهم کرده است چرا که آنها بر این باورند استفاده از این قانون تنها باید در شرایط خاصی انجام گیرد.

بایدن و تیمش استدلال می کنند که از آنجایی که کنگره از سال ۱۹۹۰ مسیرهای قانونی مهاجرت را گسترش نداده است، دولت بر اساس این طرح برای ورود مهاجران به آمریکا وارد عمل شده است.

انتقادات علیه عملکرد دولت بایدن در حالی انجام می‌گیرد که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره در ازای حمایت از درخواست بایدن برای بودجه امنیت مرزی و کمک نظامی به اوکراین خواستار اعمال محدودیت‌های قابل توجهی در اختیارات وی برای استفاده از طرح آزادی مشروط جهت اجرای سیاست‌های مهاجرتی‌اش شده‌اند.

برچسب ها: مهاجر ، امریکا ، بایدن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار