کد خبر: 1210243
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
بازداشت عاملان اصلی یک‌شنبه خونین راسک
در روزی که حمله دو تروریست با هلاکت خودشان در شهرستان سروان ناکام ماند، مأموران پلیس موفق شدند چهار نفر از عاملان اصلی حادثه تروریستی راسک را که به شهادت ۱۱ مدافع وطن منجر شد، بازداشت کنند.
حسین فصیحی

جوان آنلاین: در روزی که حمله دو تروریست با هلاکت خودشان در شهرستان سروان ناکام ماند، مأموران پلیس موفق شدند چهار نفر از عاملان اصلی حادثه تروریستی راسک را که به شهادت ۱۱ مدافع وطن منجر شد، بازداشت کنند.
سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی فراجا روز گذشته خبر داد که پس از وقوع حادثه تروریستی در شهرستان راسک تحقیقات پلیس برای بازداشت عاملان حادثه به جریان افتاد و پلیس موفق شد چهار نفر از عاملان اصلی را زنده بازداشت کند. بازداشت این افراد موجب شوک و ضربه روانی به گروهک معاند شد، چراکه آن‌ها تصور می‌کردند از رصد اطلاعاتی ما خارج شده‌اند. پلیس همچنین تعدادی سلاح و تجهیزات برای اجرای ترور و مبالغی ارز از جنایتکاران کشف کرد. پلیس همچنین به اطلاعات خوبی درباره دستگیری سایر عوامل و آمران حادثه راسک رسیده‌است. روز گذشته همچنین سردار دوستعلی جلیلیان خبر داد که دو عضو مسلح گروهک تروریستی که با عبور از مرز شرقی قصد عملیات تروریستی داشتند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. بعد از آن بود که مأموران پلیس به سمت تروریست‌ها که حامل مواد منفجره بودند، تیراندازی کردند و آن‌ها را به هلاکت رساندند.


یک‌شنبه خونین
۲۴ دی‌ماه در تقویم پلیس روزی فراموش‌نشدنی خواهد بود. سحرگاه این یک‌شنبه بود که اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم به پاسگاه انتظامی شهرستان راسک در سیستان و بلوچستان حمله کردند و ۱۱ نفر از مأموران پلیس را به شهادت رساندند و شش نفر را هم مجروح کردند و متواری شدند. انتشار خبر شهادت مدافعان وطن به سیاق خبر‌های مشابه بار دیگر به نگرانی‌ها بابت از دست رفتن امنیت دامن زد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ نفر از مدافعان امنیت در جریان حوادث تروریستی به شهادت رسیده و شماری هم مجروح شده‌اند. همچنین ۸۲ نفر از مأموران پلیس از ابتدای سال در جریان تأمین امنیت به شهادت رسیده‌اند که محل شهادت ۳۴ نفر از آن‌ها استان سیستان و بلوچستان بوده‌است.


ناامنی در مرز‌های شرقی
روشن است نفوذ تروریست‌ها به کشور از مرز‌های شرقی صورت می‌گیرد. سال‌های زیادی است دو همسایه شرقی به کانون تولید تروریست تبدیل شده‌اند. به دنبال وقوع حادثه تروریستی شهرستان راسک کشور پاکستان از بروز حادثه ابراز تأثر کرد، اما حقیقت این است که برای تأمین و برقرار کردن امنیت در مرز‌های شرقی به چیزی بیشتر از از تأثر نیاز دارد و اینکه باید هزینه شود. علاوه بر نفوذ تروریست‌ها از مرز‌های شرقی قاچاق مواد‌مخدر و انسان هم از دهه‌های گذشته از همین کانون صورت گرفته‌است و نگرانی درباره آسیب‌هایی که از مجرای این اتفاق‌ها در حال بروز است، مهاجرت گسترده مردم و از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری عرصه را برای جولان مخلان امنیت فراهم کرده‌است.


مدافعان امنیت
فراوانی شهادت مأموران پلیس در این استان حکایت از این دارد که مدافعان امنیت تا پای جان برای دفاع از امنیت کشور ایستاده‌اند، اما ایستادگی برای دفاع از کشور به ابزار و فناوری‌های نوین روز نیاز دارد. با وجود اینکه بروز ناامنی در این استان سابقه طولانی دارد، انتظار است تا زمانی اراده‌ای برای برقرار شدن امنیت در مرز‌ها به کار گرفته‌شود، پلیس با تجهیزات زرهی و فناوری‌های نوین و نیروی انسانی کافی مورد حمایت قرار گیرد. از ابتدای سال تاکنون ۸۲ خانواده پلیس داغدار فرزندانشان شده‌اند. این فراوانی نشان می‌دهد هر مأمور پلیسی که هر صبح از خانه بیرون می‌رود، این امکان برایش وجود دارد که چشم عزیزانش برای دیدار دوباره ممکن است برای همیشه منتظر بماند، اگر برایش سرمایه‌گذاری نشود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
عجب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار