کد خبر: 1209374
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور در حال حاضر برنامه‌ای برای خروج نیروهایش از عراق ندارد.

جوان آنلاین: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که در حال حاضر قصد ندارد حدود ۲۵۰۰ نظامی خود را از عراق خارج کند.

به گزارش مهر، ژنرال پاتریک رایدر، ژنرال نیروی هوایی در یک نشست خبری در این خصوص گفت: در حال حاضر، من از هیچ برنامه‌ای (در برنامه ریزی برای عقب نشینی) آگاه نیستم. ما همچنان بر شکست مأموریت داعش متمرکز هستیم!

پاتریک رایدر گفت که از اطلاعیه بغداد به وزارت دفاع درباره تصمیم برای خروج نیرو‌های آمریکایی بی اطلاع است و خبرنگاران را برای هرگونه گفتگوی دیپلماتیک در این زمینه به وزارت خارجه ایالات متحده معرفی کرد.

این در حالیست که منابع سیاسی عراقی پیشتر از جلسه محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور در روز چهارشنبه با رهبران و نمایندگان ائتلاف چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق برای بررسی حضور نیرو‌های آمریکایی و حمله‌های هوایی اخیر به مواضع نیرو‌های حشد شعبی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: السودانی در این نشست، سران چارچوب هماهنگی را در جریان آخرین تحولات از جمله کمیته نظامی و دیپلماتیکی که قرار است برای پایان حضور نیرو‌های آمریکایی اقدام کند، قرار خواهد داد.

منابع مذکور اشاره کردند که السودانی همچنین گزارشی از پیامد‌ها و تبعات اقدام برای پایان حضور نیرو‌های آمریکایی نیز ارائه خواهد داد.

از سوی دیگر رسول راضی یکی از اعضای ائتلاف چارچوب هماهنگی از احتمال روی آوردن عراق به شورای امنیت به منظور درخواست رسمی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور خبر داد.

وی افزود: آمریکا حامی منافع رژیم صهیونیستی در منطقه است. به همبستگی پارلمان و دولت برای تحقق اخراج نیرو‌های آمریکایی نیاز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار