کد خبر: 1208858
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
برانکو محتمل‌ترین گزینه نیمکت پرسپولیس
راه یحیی سرانجام از پرسپولیس جدا شد و براساس گفته‌های مدیرعامل حالا تنها مانده امضای تفاهمنامه جدایی او و البته مهم‌تر از آن، انتخاب جایگزین مردی که این‌بار تنها یک نیمه دوام آورد.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: جلسه سرخپوشان هیچ آورده مفیدی نداشت و روشن شدن تکلیف نیمکت پرسپولیس به پایان هفته جاری موکول شد.
راه یحیی سرانجام از پرسپولیس جدا شد و براساس گفته‌های مدیرعامل حالا تنها مانده امضای تفاهمنامه جدایی او و البته مهم‌تر از آن، انتخاب جایگزین مردی که این‌بار تنها یک نیمه دوام آورد.
پرواضح بود تنها چیزی که در پایان جلسه روز گذشته صددرصد قطعی می‌شود، جدایی یحیی و پایان کار او با پرسپولیس است. اگرچه باب گفتگو با برانکو از روز‌های قبل باز شده بود، اما هیئت مدیره همچنان به ادامه کار با یحیی تأکید داشت، حتی درویش هم امیدوار بود که بتواند یک‌بار دیگر سرمربی تیمش را برای ادامه کار مجاب کند، اما حرف گل‌محمدی این‌بار دوتا نشد. درست برخلاف صحبت‌های مدیرعامل که بعد از جلسه قبلی سعی داشت با بیان اینکه «یحیی حال و احوال خوبی برای مربیگری ندارد!» دم رفتن هم تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر سرمربی تیم بکشند، درست همانطور که بعد از دربی گفته بود بروید یقه سرمربی را بگیرید و از او سؤال کنید! اما بعد از آنکه گل‌محمدی صراحتاً گفت تنها دلیل او برای جدایی نداشتن امید به حل مشکلات بود، ترجیح داد صحبت‌های خود را اینطور نقض کند: «گل‌محمدی سرحال است، اما فضای فوتبال ایران را برای ادامه کار مهیا نمی‌بیند.»

باشگاه پرسپولیس طی روز‌های قبل صراحتاً اعلام کرده بود که نظری روی گزینه‌های داخلی ندارد و تنها به گزینه‌های خارجی می‌اندیشد. انتخابی که درویش مدعی است هیئت مدیره باشگاه وظیفه خطیر آن را بر دوش او گذاشته‌اند: «در جلسه روز شنبه، هیئت مدیره مأموریت انتخاب سرمربی را به عهده من گذاشتند. البته از مشورت آن‌ها هم استفاده خواهم کرد. ۱۰ گزینه برای جانشینی گل‌محمدی مشخص شده که کمیته فنی در حال بررسی آنهاست. همه گزینه‌ها در یک حد هستند و جدی و شوخی ندارند، اما با توجه به اینکه در حال گرفتن برنامه آن‌ها هستیم نامی نمی‌برم، ولی کسی که به پرسپولیس و ایده‌هایش نزدیک‌تر است، انتخاب خواهیم کرد. ضمن اینکه باید مربی انتخاب کنیم که با سقف ما مشکلی نداشته باشد.»

درویش در حالی پای سقف بودجه را به میان می‌کشد که نه‌تن‌ها گفته می‌شود برانکو این‌بار برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس خواهان مبلغی بیشتر است که یکی از مشکلات برای حضور دوباره او در جمع سرخپوشان به رقم دیرکرد پرداخت مالیاتش برمی‌گردد که مدیرعامل پرسپولیس مدعی است باشگاه درخواست بخشش آن را داده است.
برانکو نه‌تن‌ها یک مربی کارنامه‌دار است که روز‌های خوب و موفقی را در جمع سرخپوشان داشته و اتفاقاً از مقبولیت خوبی هم در بین هواداران برخوردار است. او، اما این روز‌ها سکان هدایت عمان را در دست دارد و بار‌ها و بار‌ها نیز اعلام کرده که تمام تمرکزش روی حضور این تیم در جام ملت‌هاست و هرگونه مذاکره‌ای را به بعد از این رقابت‌ها موکول کرده است! این در حالی است که جام ملت‌ها یک ماه زمان می‌برد (البته باید دید عمان تا چه مرحله‌ای پیش می‌رود) و زمان برای پرسپولیس اهمیت بسیار دارد، خصوصاً که مدیریت پرسپولیس تأکید کرده تا قبل از مشخص شدن تکلیف سرمربی تیم، اقدام به جذب بازیکن نمی‌کند. تلاش‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس برای حل و فصل مشکل قانونی ورود برانکو نشان می‌دهد او با وجود شرایط دشواری که در پیش دارد، اصلی‌ترین گزینه است، به‌خصوص که در صورت توافق با برانکو، سیدجلال حسینی می‌تواند تمرینات تیم را تا زمان رسیدن سرمربی در دست بگیرد تا خللی در روند آماده‌سازی تیم جهت آغاز نیم‌فصل دوم ایجاد نشود. با این حال به نظر می‌رسد مسئله مهم در این میان مبلغ درخواستی برانکو باشد. گفته می‌شود او خواستار رقمی حدود ۲ میلیون دلار شده است. رقمی که البته برای کل کادر او از جمله مربی دروازه‌بانان، بدنساز‌و آنالیزور است. نفراتی که نه‌تن‌ها در الاهلی عربستان که این روز‌ها در تیم ملی عمان نیز در کنار او هستند.
حالا باید دید درویش که در طول این فصل وعده‌هایش برای تأمین منابع مالی باشگاه همواره توخالی از آب درآمده، می‌تواند شرایط مالی برای بازگشت برانکو به پرسپولیس را فراهم کند تا او بعد ازگذشت چهار سال و نیم، یک‌بار دیگر سکان هدایت سرخپوشان را به دست گیرد در شرایطی که همه انتظار حضور مجدد برانکو در پرسپولیس را دارند یا اینکه گزینه‌ای دیگر را رو خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار