کد خبر: 1208495
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت گفت: فقط در رشته‌های خاصی از جمله جراحی ها، امکان دریافت زیرمیزی وجود دارد.

جوان آنلاین: هامون سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: طبق بررسی‌ها، تنها ۱۶ درصد پزشکان کشور با توجه به رشته و تخصص خود امکان گرفتن زیرمیزی را دارند که قطعا عمدهٔ این عزیزان چنین اقدامی نمی کنند، اما در صدا و سیما و در فضای مجازی این فرهنگ رواج یافته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، در حالی که اصلا ۸۴ درصد پزشکان از این موقعیت برخوردار نیستند؛ روانپزشکان یا متخصصان کودک یا متخصصان غدددرون ریز و و و ...، نمی‌توانند از بیمار چیزی به نام زیرمیزی دریافت کنند.

به گزارش فارس، وی گفت: فقط در رشته‌های خاصی از جمله جراحی ها، این چنینی امکانی وجود دارد اما وقتی در جامعه جا می‌افتد که پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، فشار اجتماعی به آنها وارد می‌شود و تشویق به مهاجرت می‌شوند؛ بنابراین، بیش از ۹۰ درصد پزشکانی که بعضا درآمد کافی هم ندارند در آتش تعداد معدود پزشک متخلفٍ زیررمیزی بگیر می‌سوزند. واقعیت این است که تخلفات در مشاغل حساس دیگر نیز وجود دارد اما چرا آنها بزرگنمایی نمی‌شود بلکه فقط عده‌ای به دنبال تخریب جایگاه پزشکان و کادر پزشکی هستند.

دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: اگرچه حتی یک مورد تخلف در جامعه پزشکی هم ناروا و نپذیرفتنی است اما نباید فراموش کنیم که کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا چگونه از جسم و جان خود مایه گذاشتند. درواقع حالا پس از فروکش کردن همه گیری کووید، حلقه فاسد و نفوذی که قصد دارد پزشکی ایران را که از نهادهای مولد کشور است، نابود کند، دوباره در حال جوسازی برای جلوگیری از ترمیم شدن نگاه مردم به کادر درمان است. شک نیست که این موضوع برای آینده کشور خطرناک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار