کد خبر: 1206971
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمله های رژیم صهیونیستی به سوریه به آن واکنش نشان داد.

جوان آنلاین: وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمله های رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد که این حمله ها، نشان از رویکرد کشتار و ویرانگری این رژیم دارد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کند.

به گزارش مهر، وزارت خارجه سوریه در نامه هایی به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در اواخر پنجشنبه شب و بامداد جمعه از سمت اراضی لبنان، برخی مناطق را در حومه دمشق هدف قرار داد. این حملات در واقع در راستای تداوم رویکرد قتل و کشتار هزاران فلسطینی از جمله هفت هزار کودک و ۶ هزار زن و ویرانی ۸۰ درصد از منازل در شمال و مرکز غزه با هدف کوچاندن فلسطینی ها به خارج و ایجاد اسراییل بزرگ است.

همچنین وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: برای آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورهای غربی آشکار شده است که اسراییل همه قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است. حمله های جدید و متوالی به سوریه و نیز تهدید لبنان و دیگر کشورهای عربی در منطقه نمایانگر ماهیت اهداف رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی آن علیه حقوق عربی در فلسطین و دیگر اراضی اشغالی است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی با جنگ افرزوی نشان داد که به دنبال چنگ انداختن بر اراضی و صلح به زیان حقوق عربی است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ما از شورای امنیت می خواهیم که به مسوولیت خود عمل کند به ویژه که این اقدامات اهانت مستقیم به سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان است. شورای امنیت و به ویژه آنانی حامی تجاوز اسراییل هستند باید تجارب ملتها هنگامی که تصمیم به دفاع از حاکمیت و حقوق و زندگی کودکانشان می گیرند، را آینه عبرت قرار دهند.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود آورده است: در این لحظه های سال نو، ملتهای دنیا به مسوولیت خود در توقف کشتار اشغالگران علیه ملت فلسطین و ورود کمکهای بشردوستانه و نیز توقف حمله های اسراییل و آمریکا و متحدانش علیه ملت سوریه عمل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار