کد خبر: 1206753
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: جنایات سه‌ماهه ارتش صهیونیستی در غزه شرایط فاجعه‌باری را در این باریکه به وجود آورده است که به گفته هماهنگ‌کننده پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز، زبان از توصیف وجود رعب و وحشت در غزه قاصر است. گزارشگر سازمان ملل هم از این نهاد بین‌المللی خواست اسرائیل را به خاطر جنایاتش در غزه بازخواست کند.
۸۳ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و حملات گسترده زمینی، هوایی و دریایی ارتش اشغالگر، صحنه‌های خونین و خشونت‌باری را در این منطقه رقم زده که صدای جهانیان را درآورده است. گیومت توماس، هماهنگ‌کننده پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز روز چهارشنبه خاطرنشان کرد رعب و وحشت در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر نمی‌توان با هیچ کلمه‌ای آن را توصیف کرد. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، توماس تصریح کرد، قربانیان حملات پیاپی رژیم صهیونیستی علیه غزه از حدود ۸۰ روز پیش، غیرنظامیان هستند. فلسطینیان در غزه در دسترسی به غذا با مشکل مواجه هستند و مردم آنجا پولی برای خرید حتی نیاز‌های اولیه غذایی خود ندارند. این مسئول سازمان پزشکان بدون مرز همچنین گفت: شبکه‌های ارتباطی در غزه قطع شده و امدادگران بشردوستانه قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند و این امر مانع ارسال کمک به ساکنان این باریکه می‌شود. توماس ضمن ابراز نگرانی نسبت به حوادث کنونی غزه تأکید کرد که رعب و وحشتی که امروز غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، قابل توصیف نیست.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین هم ضمن انتقاد از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر رد درخواست روادید یکی از کارمندان سازمان ملل، این امر را «بزدلی اخلاقی» توصیف کرد. براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانیز، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «حملات غیرقابل توجیه به سازمان ملل تنها بیانگر بزدلی اخلاقی است و سازمان ملل از دهه‌ها پیش به دلیل فرار اسرائیل از مجازات در پی نقض قوانین بین‌المللی از جمله شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و کوچاندن اجباری فلسطینیان تضعیف شده است.»
سرقت اعضای بدن شهدای غزه
صهیونیست‌ها که در غزه از هیچ جنایتی دریغ نکرده‌اند در تازه‌ترین جنایت به سرقت اعضای شهدای غزه اقدام کرده‌اند. به گزارش الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از بررسی پیکر تعدادی از شهدا مشخص شد که رژیم اشغالگر اعضای حیاتی اجساد آن‌ها را سرقت کرده است. رژیم اشغالگر پیکر افرادی را که هویت‌شان نامشخص است تحویل داد و با مشخص کردن اسامی این شهدا و اماکنی که آن‌ها را از آنجا ربوده است، مخالفت کرد. تحویل آن‌ها از طریق گذرگاه ابوسالم صورت گرفت. در بیانیه این دفتر آمده است: «رژیم اشغالگر بار‌ها اقدام به تکرار این جنایت طی جنگ نسل‌کشی خود کرده است. قبلاً نیز اقدام به نبش قبر‌هایی در جبالیا و ربودن پیکر شهدا کرده بود. ما خواهان تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره ربودن پیکر شهدا و سرقت اعضای حیاتی آن‌ها هستیم. اسرائیل همچنان پیکر ده‌ها شهید غزه را ربوده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار