کد خبر: 1206256
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ارتش یمن از زمان تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را طی چندین عملیات مورد حمله پهپادی و موشکی قرار داده و همچنین از عبور کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین بوده، از تنگه باب‌المندب جلوگیری کرده است.

جوان آنلاین: ۲۰ هزار نیروی مردمی یمن بعد از پایان یک دوره نظامی موسوم به طوفان الاقصی، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام و تأکید کردند برای مبارزه در کنار فلسطینیان به منظور آزادسازی خاک فلسطین آماده هستند. حزب‌الله لبنان هم به صراحت هشدار داد که هرگونه تحولی در جبهه جنوب، انعکاس رفتار صهیونیست‌ها خواهد بود و آن‌ها باید منتظر دو پاسخ باشند.

ارتش یمن از زمان تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را طی چندین عملیات مورد حمله پهپادی و موشکی قرار داده و همچنین از عبور کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین بوده، از تنگه باب‌المندب جلوگیری کرده است. یمنی‌ها در تازه‌ترین اقدام علیه اشغالگران درباره قطع اینترنت هشدار داده‌اند. آن‌ها با اعلام اینکه کابل‌های اینترنت جهانی که شرق و غرب را به هم متصل می‌کند از زیر دریا در باب‌المندب می‌گذرد، اعلام کردند: «چنانچه جنگ متوقف نشود برای عصر حجر واقعی آماده شوید.» علاوه بر این و بنابر اعلام خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، ۲۰هزار نفر از گروه‌های مردمی این کشور بعد از پایان دوره‌های نظامی «طوفان الاقصی» در استان «حجه» رژه رفتند. شرکت‌کنندگان در این رژه، شعار‌هایی نظیر «آزادی»، «یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین»، «آمادگی برای حمایت از مجاهدان و مقاومت دلیر» و «دفاع از مسائل امت به‌ویژه آرمان فلسطین» سر دادند. در تصاویر منتشرشده از این رژه، نیرو‌های مردمی یمن با در دست داشتن سلاح و پرچم فلسطین و یمن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را تکرار کردند. در بیانیه‌ای که نیرو‌های مردمی طی این رژه قرائت کرده‌اند، بر لزوم مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطین تأکید شده و حاضران همچنین آمادگی خود را برای پیوستن به مردم فلسطین و نیرو‌های دلیر مقاومت به منظور ورود به حماسه آزادسازی فلسطین اعلام کرده‌اند. محمدعلی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن نیز که در این رژه حضور داشت، سخنرانی کرد و گفت مردم استان حجه برای نمایش و گردهمایی به خیابان نیامده‌اند بلکه برای اعلام آمادگی به منظور ورود به اعماق مرگ در حمایت و پشتیبانی از مقاومت دلیرانه فلسطین آمده‌اند. الحوثی همچنین با اشاره به اینکه رهبر انصارالله در سخنرانی اخیر خود خواستار گشودن مرز‌ها به روی مردم یمن برای ورود به فلسطین شد، تأکید کرد ملت فلسطین از خداوند استعانت می‌جویند و از چیزی هراس ندارند. پیش‌تر، محمد البخیتی از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن نیز در گفتگو با شبکه الجزیره تأکید کرده بود اگر یمنی‌ها با فلسطین هم‌مرز بودند، کار اسرائیل را تمام می‌کردند. وی تأکید کرد که تمام مردم یمن برای هر جنگی در آینده و مبارزه با امریکا آماده هستند. این عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در عین حال اشاره کرد که افرادی که در فلسطین به شهادت می‌رسند، برادران سران کشور‌های عربی هستند و یمن با آنکه یک‌دهم قدرت یکی از کشور‌های همسایه را ندارد، اما با آن‌ها مقابله می‌کند.

رابطه مستقیم تشدید جنگ در جنوب با عملکرد اسرائیل
ضلع دیگر مقاومت یعنی حزب‌الله لبنان نیز به اشغالگران هشدار داد. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «جنگ در جنوب لبنان برای رویارویی با اسرائیل و در حمایت از مقاومت در غزه و علیه تجاوزات اسرائیل در آنجا رخ داد. تا دیروز هیئت‌های اعزامی کشور‌های غربی در سطوح عالی همچنان از ما سه سؤال می‌پرسیدند که آیا می‌خواهید جنگ را گسترش دهید یا خیر؟ سرنوشت شهرک‌نشینان چه می‌شود؟ مقاومت در جنوب و مستقیماً در مرز‌ها باقی خواهد ماند یا راه‌حل‌های مشخصی وجود دارد؟» معاون سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «ما محرمانه پاسخ آن‌ها را دادیم و به آن‌ها پاسخ علنی نیز می‌دهیم. قبل از هر سؤالی تجاوز به غزه را متوقف کنید. جنگ در جنوب بازتاب تجاوز به غزه است و ادامه آن با تداوم جنگ غزه مرتبط است. تشدید جنگ در جنوب با عملکرد اسرائیل مرتبط است. اگر اسرائیل تجاوزات خود را گسترش دهد، ما دو بار پاسخ می‌دهیم و به اسرائیلی‌ها ثابت می‌کنیم که مرد میدان هستیم.» وی افزود: «ما نمی‌توانیم تسلیم شویم و هیچ تهدیدی از اسرائیل، امریکا یا بین‌الملل بر ما تأثیر نخواهد گذاشت. ما مردم شریف، مقاوم و خواستار آزادی هستیم. در میدان خواهیم بود تا به اسرائیل و کسانی که پشت آن هستند درس عبرتی بدهیم که هرگز فراموشش نکنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار