کد خبر: 1206246
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
با ایرادات مجدد شورای نگهبان

با توجه به باقی ماندن برخی ایرادات و ابهامات در لایحه عفاف و حجاب، این لایحه برای اعمال اصلاحات لازم بار دیگر به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه موسوم به عفاف و حجاب گفت: شورای نگهبان نسبت به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مرحله قبل ایرادات و ابهامات متعددی را داشت که مجلس در جلسات خود این موارد را اصلاح کرد و ما مجدداً این لایحه را در دستور کار شورای نگهبان قرار دادیم و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده است. وی افزود: با این حال هنوز برخی ایرادات و ابهامات وارده به این لایحه پابرجا است و به همین خاطر بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم. سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: هر زمان که مجلس همین ایرادات و ابهامات باقی مانده را اصلاح کند ما نیز لایحه اصلاح شده را مجدداً بررسی و نظر نهایی شورای نگهبان را اعلام خواهیم کرد.
طحان نظیف همچنین در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت وجود ایرادات و ابهامات شورای نگهبان در مسیر قانون‌گذاری را امری طبیعی توصیف کرد. طحان‌نظیف درخصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: شورای نگهبان پس از دریافت لایحه یاد شده در مرحله قبل، ایرادات و ابهامات متعددی را مطرح کرد که مجلس در جلسات مستمر خود این موارد را اصلاح کرد. مجدداً بررسی این لایحه در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت و می‌توان اذعان کرد با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده، اما همچنان برخی از موارد نیاز به رفع ابهام یا ایراد دارد. وی اعلام کرد که شورای نگهبان بر اساس وظایف قانونی خود فقط نسبت به جزئیات مصوبات مجلس از حیث مطابقت با قانون اساسی و شرع اظهارنظر می‌کند، نه اینکه با لوایح و طرح‌ها اعلام موافقت یا مخالفت کند؛ لذا رویه مذکور در مورد لایحه عفاف و حجاب نیز رعایت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار