کد خبر: 1204114
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
دفتر رسانه‌ای دولت حماس در غزه از شهادت یکی از خبرنگاران شبکه المیادین طی حملات اسرائیل خبر داد.

جوان آنلاین: دفتر رسانه‌ای دولت حماس در غزه، امروز (۲۲ آذر) خبر داد که «عبدالکریم عوده» خبرنگار شبکه المیادین در حملات اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیده است.

به گزارش فارس، وبگاه شبکه المیادین نیز نوشت که «عبدالکریم عوده» زمانی که در صف آسیاب گندم در اردوگاه «النصیرات» بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت و به شهادت رسید. او پیش از این به همراه خانواده‌اش از شهر غزه به اردوگاه «النصیرات» پناه برده بود.

با شهادت این خبرنگار شبکه المیادین، تعداد خبرنگاران و عکاسان خبری که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند، به تعداد ۸۷ تن رسید.


«فرح عمر» و «ربیع المعماری»

 

در تاریخ ۲۱ نوامبر نیز خبرنگار و عکاس شبکه المیادین در حملات رژیم اسرائیل در منطقه «طیرحرفا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده بودند.

پیش از این، «کریستف دلور»، دبیرکل گزارشگران بدون مرز، گفته بود که هرگز ندیده است که در چنین مدت کوتاهی تعداد زیادی از روزنامه نگاران کشته شوند.

این سازمان غیر دولتی (مستقر در پاریس) در تاریخ ۳۱ اکتبر با شکایت به دادگاه کیفری بین المللی، حملات اسرائیل به خبرنگاران در غزه را «جنایت جنگی» خوانده بود. این دادخواست در ارتباط با شهادت هشت خبرنگار در مناطق غیرنظامی‌نشین در غزه ارائه شد.

طبق این دادخواست، دفاتر بیش از ۵۰ رسانه به شکل کلی یا جزئی طی حملات اسرائیل در غزه تخریب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار