کد خبر: 1203765
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه مقدم بودن امر به معروف بر نهی از منکر یک شیوه قرآنی است، گفت: اگر درهاى معروف باز شود، راه منكر بسته مى‌شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، عصر امروز در همایش آموزشی زیست عفیفانه کنشگران اجتماعی با بیان اینکه مقدم بودن امر به معروف بر نهی از منکر یک شیوه قرآنی است، گفت: امربه معروف و نهی از منکر یکی از ویژگی های مثبت اهل کتاب است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به آیه «لَيْسُوا سَوَاءً ۗ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّهِ آنَاءَ اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ.» آل عمران آیه ۱۱۳، همه اهل کتاب یکسان نیستند، طایفه‌ای از آنها معتدل و به راه راست‌اند، در دل شب به تلاوت آیات خدا و نماز و طاعت حق مشغولند، افزود: خوبى و كمال را از هر گروه و طايفه‌اى كه باشد، بپذيريم و بدان اقرار كنيم و در كنار انتقاد از ديگران، از خوبى‌هاى آنان غافل نشويم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: يكى از راه هاى جذب و دعوت ديگران، اقرار و اعتراف به كمالاتِ آنان است که از این مهم نباید غال شد.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به سوره آل عمران آیه۱۱۴، يؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَأُولَٰئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ، ایمان به خدا و روز قیامت می‌آورند و امر به نیکویی و نهی از بدکاری می‌کنند و در نکوکاری می‌شتابند و آنها خود مردمی نیکوکارند، ادامه داد: شيوه‌ قرآن اين است كه امر به معروف را قبل از نهى از منكر مى‌آورد و اگر درهاى معروف باز شود، راه منكر بسته مى‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف ونهى از منكر، در اديان ديگر نيز مطرح بوده است، گفت: سجده‌هاى سحر بايد همراه با امر و نهى در روز باشد.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه سرعت در كار خير، ارزش آن را بيشتر مى‌كند، عنوان کرد: این مهم باید در جامعه تبیین و گسترش یابد.

گفتنی است، امروز به رسم گسترش خوبی ها از برترین های حوزه عفاف و حجاب تجلیل بعمل آمد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار