کد خبر: 1203445
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
با حضور فرمانده کل ارتش
پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیما‌های با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگرد‌های متخاصم را به انجام رساند.

آیین الحاق گروه‌های پروازی پهپاد کرار مسلح به موشک مجید به یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
به گزارش مهر، طی مراسمی به میزبانی دانشگاه خاتم‌الانبیای پدافند هوایی ارتش، با دستور فرمانده کل ارتش، گروه‌های پروازی پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک هوابه‌هوای «مجید» به مناطق پدافند هوایی ملحق شدند.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم از به‌کارگیری این پهپاد‌های رهگیر در مناطق پدافند هوایی شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خبر داد. پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیما‌های با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگرد‌های متخاصم را به انجام رساند.
موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است، به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملاً بومی است. پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.
با الحاق پهپاد‌های طرح «رسول» به یگان‌های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده‌ای از عملیات پدافند هواپایه به صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به استفاده از هواپیما‌های باسرنشین و با درصد خطر کمتر انجام می‌شود. سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید که در دانشگاه افسری برگزار شد، با اشاره به تحولات فلسطین، بمباران و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع در غزه اظهار داشت: این روز‌ها غزه مرکز توجه جهان و عرصه تقابل منفورترین جرثومه باطل در مقابل مظلوم‌ترین قیام‌کنندگان به حق است.
سرلشکر موسوی با بیان اینکه غزه شهر مقاومت و نماد ایستادگی و مظلومیت مقتدر و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر است، ادامه داد: طوفان‌الاقصی واکنش قهرمانانه نهضت‌های آزادی بخش فلسطین به ظلم بی‌حد‌ومرز رژیم کودک‌کش صهیونیستی و ارباب جنایتکارش امریکاست که این عملیات همانند شمشیری آبدیده از میان درآمده و قلب اصابت را هدف گرفته است. فرمانده کل ارتش افزود: در این شصت‌وچند روز همه اصحاب شیطان و شیطان بزرگ امریکا دور هم جمع شده و میلیارد‌ها دلار هزینه کرده و هزاران کودک بی‌گناه، زنان بی‌پناه و مردان بی‌سلاح غیر نظامی را به خاک و خون کشیده‌اند و صد‌ها خانه، بیمارستان، مدرسه و اماکن عمومی غیرنظامی را تخریب کرده‌اند، با این توهم که بازدارندگی فروریخته خود را ترمیم و به قول خودشان حماس را از بین ببرند.
وی تصریح کرد: اوج تزلزل و درماندگی آن‌ها این است که تصور می‌کنند با تخریب بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و ریختن خون انسان‌های بی‌دفاع، می‌توانند ایمان و روح مقاومت را تضعیف کنند، غافل از اینکه مقاومت در قلب انسان‌هاست، مقاومت یک تفکر و اندیشه است، مقاومت نور خداست و نور خدا خاموش‌شدنی نیست، مقاومت تا روزی که حق مظلوم را از ظالم نستاند، از پای نخواهد نشست. سرلشکر موسوی تأکید کرد: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و ارباب جنایتکارش امریکا که صحنه‌گردان این جنایات است، اگر با تعقل حرف حق فلسطینیان را نپذیرند، ناگزیرند یک روز با ذلت در برابر آن تسلیم شوند و آن روز دیر نیست و این سنت الهی است.
وی در ادامه درباره الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید گفت: حیات یک ملت وابسته به تقویت مؤلفه‌های قدرت است، دشمنان با اقتدار ایران اسلامی مخالف هستند، اگر ذره‌ای از اقتدار ما کاسته شود و اگر قوی نباشیم، دشمن بر سرنوشت و آینده ما مسلط خواهد شد.
سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه اقتدار ما در حوزه‌های مختلف یأس و ناامیدی دشمن را به دنبال داشته است، تصریح کرد: قوی‌شدن مؤلفه‌های مختلفی دارد، اما آنچه به ما به عنوان رکن دفاعی کشور مربوط می‌شود، قوی‌شدن از لحاظ نظامی و آمادگی روزافزون برای مقابله با انواع تهدیدات علیه ایران عزیز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار