کد خبر: 1203074
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تاوان ۳ روز ورود زمینی به جنوب غزه
ارتش اشغالگر از هفته گذشته عملیات زمینی را در جنوب غزه استارت زده است تا شاید شکست شمال را در این منطقه جبران کند، اما در مدت کوتاهی که از این حملات می‌گذرد، تلفات اشغالگران فاجعه‌بار بوده است
جوان آنلاین: آمار‌های منتشر شده از منابع رژیم صهیونیستی نه‌تن‌ها اخباری را که پیش‌تر از شمار بالای تلفات و زخمی‌های این رژیم سخن می‌گفت، تأیید می‌کند، بلکه در شرایطی که تل‌آویو می‌کوشد با شرط گذاشتن برای حماس و اعمال فشار بر اسرا از موضع برتر سخن بگوید، به زعم یکی از تحلیلگران این رژیم، زمینه‌ساز تعمیق بحران داخلی خواهد شد. تلفاتی که هر روز در حال افزایش است و فقط در مدت سه روز نیرو‌های القسام، توانسته‌اند ۱۳۵ تانک، نفربر و خودرو اسرائیلی را منهدم کنند تا بدین ترتیب استقبال گرمی از اشغالگران در جنوب داشته باشند. 
 
ارتش اشغالگر از هفته گذشته عملیات زمینی را در جنوب غزه استارت زده است تا شاید شکست شمال را در این منطقه جبران کند، اما در مدت کوتاهی که از این حملات می‌گذرد، تلفات اشغالگران فاجعه‌بار بوده است. در این راستا، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) پنج‌شنبه شب در سخنانی گفت: مجاهدان ما در ۷۲ساعت گذشته ۱۳۵ خودروی زرهی دشمن را اعم از تانک، نفربر و بولدوزر به طور کلی یا جزئی منهدم کردند. به گزارش المیادین، ابوعبیده تأکید کرد: «مجاهدان ما ده‌ها نظامی اسرائیلی را با منفجر کردن دهانه تونل‌ها و خانه‌ها کشته یا مجروح کرده و از فاصله صفر با آن‌ها درگیر شدند.» ابوعبیده اضافه کرد: مجاهدان قسام همچنین نیرو‌ها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره و راکت‌های کم‌برد در هم کوبیدند. وی تأکید کرد که مبارزان القسام، حملات موشکی گسترده‌ای به اهداف متنوع در داخل اراضی اشغالی انجام داده‌اند. این آمار تلفاتی را باید به سیاهه جمع کثیری از هلاک‌شدگان صهیونیست اضافه کرد. 
حالا با گذشت بیش از دو ماه و در شرایطی که اشغالگران قدس نتوانسته‌اند مقاومت حماس را به زانو درآورند، چاره‌ای ندارند غیر از اینکه به نقاط ضعف و لطماتی که در این مدت متحمل شده‌اند، اعتراف کنند. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز به کشته شدن دو نفر از نیرو‌های خود اعتراف کرد. یکی از این دو فرد، پسر «گادی آیزنکوت» عضو شورای جنگ، عضو کنست (پارلمان) و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم است. علاوه بر این چهار نیروی ارتش هم در شمال غزه، به شدت مجروح شده‌اند. علاوه بر این، طبق بیانیه ارتش اسرائیل، چهار نیروی احتیاط دچار جراحت خطرناک شده‌اند. طبق آمار رسمی ارتش رژیم صهیونیستی که منابع غیررسمی آن را حداقل دوسه برابر بیشتر می‌دانند، شمار تلفات این ارتش از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون به ۴۱۳ نفر رسیده است. شبکه عبری «کان» نیز بالاخره اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از سربازان این رژیم دچار آسیب چشمی در غزه شده و تعدادی از آن‌ها نابینا شده‌اند. در ادامه این افشاگری، مسئولان بیمارستان سوروکا در بئرالسبع اعلام کردند که از آغاز جنگ در غزه هزار و ۹۵۰ نظامی مجروح اسرائیلی به این بیمارستان منتقل شده‌اند. منابع این بیمارستان به عنوان نخستین بیمارستان صهیونیست‌ها که درباره زخمی‌های ارتش، اطلاعاتی منتشر می‌کند، گفتند که روز جمعه، ۲۴نظامی زخمی در درگیری‌های نوار غزه به این بیمارستان منتقل شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است. همه این اطلاعات در شرایطی منتشر شده که روزنامه هاآرتص که از آغاز عملیات طوفان الاقصی گزارش‌هایی درباره وضعیت رژیم صهیونیستی افشا کرده است، هفته گذشته با استناد به منابعی در ارتش اعلام کرد که تعداد زخمی‌های غزه از هزار نظامی گذشته و حال ۲۰۲ نفر از آن‌ها که به شدت زخمی شده‌اند، بحرانی است. در بخشی از این گزارش آمده است که ارتش تل‌آویو همچنان از انتشار تعداد زخمی‌ها جلوگیری می‌کند. راسم عبیدات، نویسنده و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در این باره تصریح کرده است: «حجم واقعی خسارات و تلفات ارتش ما به زودی برای همه اسرائیلی‌ها و جهانیان مشخص خواهد شد و این مسئله بحران داخلی تل‌آویو را عمیق‌تر خواهد کرد.»
 ادامه جنایات به آزادی اسرای صهیونیست منجر نمی‌شود
شواهد و آمار‌ها به روشنی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در موضعی نیستند که برای طرف مقابل خط و نشان بکشند. در واقع اگر آن‌ها در چنین جایگاهی بودند، به جای مطرح کردن شرط و شروط، مانند دیگر موارد به زور متوسل می‌شدند، اما تل‌آویو همچنان سعی دارد از موضع برتر با حماس سخن بگوید. سخنگوی کابینه رژیم اشغالگر روز پنج‌شنبه گفت: «امکان توقف جنگ در غزه به دو شرط وجود دارد؛ شرط اول آن آزادی تمامی افراد ربوده شده و شرط دوم تسلیم شدن حماس است.» این مقام رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «در حال اعمال فشار‌هایی هستیم تا صلیب سرخ اجازه یابد با اسرای‌مان نزد حماس دیدار کند.» وی از پیشروی نیرو‌های ارتش این رژیم به سمت جنوب غزه و محاصره منزل یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در نوار غزه سخن گفت. ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «به کمیسر زندان‌های اسرائیل دستور دادم که یک زندان زیرزمینی را که از سال‌ها پیش مورد استفاده قرار نگرفته است، بازگشایی کند و برای زندانی کردن اسرای گردان‌های قسام از آن استفاده کند.» بن‌گویر پیش از این گفته بود که اسرای حماس شرایط سختی را سپری می‌کنند از جمله اینکه نباید نور خورشید را ببینند، روی تخت‌های آهنی می‌خوابند و دائماً مجبور به شنیدن سرود اسرائیلی هستند. حماس به روشنی پاسخ لفاظی‌های صهیونیست‌ها را داد و اعلام کرد تا زمانی‌که حملات علیه غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ادامه دارد، اسرای اسرائیلی آزاد نخواهند شد. اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس خطاب به خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت: «به خانواده‌های اسرا می‌گوییم که تداوم جنایات ارتش اسرائیل باعث نخواهد شد که نزدیکان شما بازگردند.» وی با بیان اینکه وضعیت مقاومت فلسطین خوب است و با قدرت به عملیات طوفان الاقصی ادامه می‌دهد، گفت: «دشمن صهیونیستی به شکست‌های خود اعتراف نمی‌کند و تعداد واقعی تلفات را اعلام نمی‌کند.» حمدان با اشاره به اینکه ملت فلسطین در برابر طرح‌های دشمن برای کوچاندن اجباری تسلیم نخواهد شد، تصریح کرد: «هر اندازه زمان تجاوز طولانی شود، مقاومت آماده مقابله است. نتانیاهو و کابینه نازیست وی هم موفق نخواهند شد به اهداف نظامی خود دست پیدا کنند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
جان انسان ها و عذاب انها هیچ ارزشی ندارد.؟؟؟!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار