کد خبر: 1201701
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
ساعاتی پس از پایان آتش بس و از سرگیری حملات در نوار غزه، ارتش اسرائیل صبح امروز با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر خان یونس در جنوب، این شهر را منطقه جنگی اعلام کرد و از ساکنان آن خواست فورا شهر را تخلیه کنند.

جوان آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که با آغاز مجدد حملات رژیم صهیونیستی، صد و شش فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که پس از شکست آتش‌بس و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، امروز ۱۰۶ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در روز پنجاه و ششم از آغاز تجاوز صهیونیستها، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به نوار غزه از سر گرفت.

در روز گذشته نیز، هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیست‌ها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

ارتش صهیونیستی امروز خبر داد که از زمان پایان آتش‌بس در غزه، ۹ نفر از نیرو‌های خود را از دست داده است. جنبش حماس تأکید دارد که صهیونیست‌ها مسئول شکست آتش‌بس هستند

القدره در گفتگو با شبکه العربی، با بیان اینکه فقط سه بیمارستان در شمال غزه همچنان فعال بوده و با امکانات محدود در حال ادامه خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: تعداد شهدایی که تا کنون [از آغاز تجاوزات صهیونیستها]اعلام شده، شامل کسانی نیست که زیر آوار هستند.

وی همچنین گفت که افراد زخمی و بیمار، نمی‌توانند خود را به بیمارستان‌ها برسانند و همین مسئله، وضعیت بهداشتی را وخیم کرده است.

این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های غزه با کمبود خون مواجه هستند، از صلیب سرخ خواست که از کشور‌های همسایه و شهر‌های خارج از نوار غزه، خون تأمین کند.

ساعاتی پس از پایان آتش بس و از سرگیری حملات در نوار غزه، ارتش اسرائیل صبح امروز با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر خان یونس در جنوب، این شهر را منطقه جنگی اعلام کرد و از ساکنان آن خواست فورا شهر را تخلیه کنند.

در اعلامیه‌های پخش شده رژیم اسرائیل خطاب به مردم این منطقه آمده است؛ «به ساکنان «القراره»، «خیربت خزعا»، «آبادان» و «بانی سهیلا»؛ شما باید فورا این مناطق را تخلیه کنید و در منطقه رفح پناه بگیرید. شهر خان یونس یک منطقه جنگی است».

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز دیروز گفت که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش، برنامه نظامی لازم برای ادامه جنگ پس از آتش‌بس را آماده کرده است. هرتزی هالوی نیز در اظهار نظری گفته است که جنگ در غزه کوتاه مدت نخواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار