کد خبر: 1201065
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر از تمدید آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس برای دو روز دیگر خبر داد.

جوان آنلاین: ماجد انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر امروز دوشنبه از امضای توافقی برای تمدید آتش بس بشردوستانه در نوار غزه برای دو روز دیگر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به طور جداگانه، حماس تأیید کرد که با میانجی‌های قطری و مصری برای تمدید آتش‌بس به توافق رسیده و مفاد این توافق تغییر نخواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با برادران قطری و مصری توافق شد که آتش بس موقت بشردوستانه را برای دو روز دیگر تحت شرایط مشابه آتش بس قبلی تمدید کنند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز گزارش داد که توافق شده است که ۱۱ اسرائیلی در لیست آزادشدگان عصر امروز از نوار غزه قرار گیرند. منابع خبری از آزادی ۳ برابر این تعداد اسیر فلسطینی از زندان‌های اسرائیل خبر دادند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد که در راستای آمادگی برای آزادی چهارمین دسته از زندانیان، اطلاعیه‌هایی برای خانواده‌های اسرای اسرائیلی ارسال شده است که امشب آزاد می‌شوند.

روز جمعه آتش بس ۴ روزه بشردوستانه پس از ۴۹ روز جنگ در نوار غزه آغاز شد که طی آن ۵۰ اسیر اسرائیلی با ۱۵۰ اسیر فلسطینی (زن و کودک) مبادله شدند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به نوار غزه داده شد.

حماس در روز اول ۱۳ اسیر اسرائیلی، ۱۰ شهروند تایلندی و یک فیلیپینی را آزاد کرد و اسرائیل نیز به نوبه خود ۳۹ اسیر (زن و کودک) را از زندان‌های خود آزاد کرد. در روز دوم، سازمان زندان‌های اسرائیل اعلام کرد که ۳۹ فلسطینی (زن و کودک) در ازای آزادی ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۴ زندانی تایلندی توسط حماس آزاد شده اند. در روز سوم، جنبش ۱۳ زندانی و ۴ زندانی دیگر را خارج از توافق آزاد کرد، در حالی که اسرائیل ۳۹ اسیر فلسطینی (زن و کودک) را از زندان‌های خود آزاد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار