کد خبر: 1200440
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
همزمان با آغاز فصل سرما؛
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در حوزه مشارکت مردمی برای مدیریت مصرف گاز گفت: پویش "هر خانه یک اتاق گرم" امسال نیز از ابتدای آذر ماه تا پایان سال برگزار خواهد شد.

حسن افتخاری با اعلام این مطلب افزود: در سال گذشته با مشارکت مسئولانه مردم مشهد و دیگر شهرستانها در موضوع بهینه سازی مصرف گاز، علی رغم برودت شدید دما در دی ماه شاهد کاهش قابل ملاحظه مصرف گاز در بخش خانگی بودیم که این مهم با همراهی مردم و تامین حداکثری انرژی در مناطق دورافتاده همراه شد.

وی افزود: پویش "هر خانه یک اتاق گرم" امسال نیز از ابتدای آذر ماه تا پایان سال 1402 برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان خراسان رضوی به دلیل دوری از منابع گازی جنوب کشور در ایام پیک سرما دچار ناترازی مقطعی گاز در شبکه ها و خطوط انتقال می شود که با توجه به سهم بالای گاز در سبد مصرفی بخش خانگی، همراهی مردم راهکار فوری برای تامین پایدار گازطبیعی بخش های مختلف است.

افتخاری با بیان این مطلب که شرکت ملی گاز ایران در دولت سیزدهم در کنار اجرای پروژه های گازرسانی روستایی، طرح های بهینه سازی مصرف و طرح های کلان و مهمی مربوط به تامین و پایداری گاز را برای تقویت شبکه گاز شرق کشور در حال اجرا دارد گفت: ساخت فاز دو ذخیره سازی گاز در شوریجه، اجرای خط تقویتی انتقال گاز تربت جام، رینگ تقویتی جنوب مشهد، اجرای خط ۴۸ اینج سراسری برای انتقال گاز جنوب به شرق کشور و احداث ایستگاه تقویت فشار آرادان با این هدف انجام، یا در حال انجام می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: مصرف‌کنندگان گازطبیعی در مدت پیک سرما می توانند با گرم کردن یک اتاق در خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های بلااستفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل، مشارکت فعالانه‌ای در پایداری گاز نقاط دورافتاده داشته باشند.

یادآور می شود؛ کلان شهر مشهد با یک میلیون و 400 هزار مشترک سهم جدی در میزان مصرف گاز بخش خانگی استان دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار