کد خبر: 1200434
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
در اختتامیه گردهمایی دانشجویان و رتبه های برتر آزمون سراسری مطرح شد؛
مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه ها در جمع دختران نخبه دانشجو، درخشش بانوان ایرانی در ایران وجهان؛ مهر بطلانی بر ادعای زن ستیزی جمهوری اسلامی دانست و گفت: کارنامه دولت های مدعی حقوق زن نشان می دهد که زن ستیزتر از ان ها در دنیا وجود ندارد.

سومین گردهمایی دانشجویان و رتبه های برتر آزمون سراسری در بخش دختران شب گذشته در مجتمع شهدای سلامت مشهد به کار خود پایان داد.

 حجت الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این مراسم به جوانان حاضر گفت: یکی از القاب امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) است و شما هم جمع اهل علم و جویندگان علم هستید بنابراین فرصت حضور در محضر ایشان را غنیمت بشمارید و کم نخواهید.

عهد ببندید وجودتان وقف خدمت به مردم باشد

وی ضمن اشاره به خاطره ای از پروفسور بهاروند بعنوان پدر علم سلول های بنیادی، از دانشجویان خواست مانند بزرگان علم، ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) را استاد راهنمای خود در زندگی شخصی و علمی قرار دهند و افزود: از امام بخواهید به قلب، ذهن و زندگی شما برکت دهد، شما هم در عوض قول بدهید استعداد و وجودتان را وقف خدمت به مردم کنید.

درخشش بانوان ایرانی در ایران وجهان؛ مهر بطلانی بر ادعای زن ستیزی جمهوری اسلامی

نماینده نهاد نمایندگی رهبری در بنیاد ملی نخبگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبری با ورزشکاران، حضور گسترده و درخشش بانوان ورزشکار در این دیدار و سایر میادین هنری، علمی و.... را مهر بطلانی بر ادعای زن ستیزی جمهوری اسلامی دانست و گفت: کارنامه دولت های مدعی حقوق زن نشان می دهد که زن ستیزتر از ان ها در دنیا وجود ندارد؛ فقط در پاریس 48درصد فرزندان متولدشده پدر ندارند و حاصل روابط نامشروع هستند و حدود 90 درصد جرم های پاریس مربوط به همین فرزندان می باشد.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: با این وجود هدف غرب از این همه هیاهو و جنجال رسانه ای این است که در ایران نیز خانواده رنگ وبویی نداشته باشد زیرا به خوبی دریافته است که نقطه قوت مسلمانان، خانواده و در راس آن مادر خانواده است بنابراین اگر مادر و زن را از خانواده بگیرد همه چیز را می تواند از جامعه بگیرد.

وی با اشاره به نقش پررنگ بانوان درعرصه تولید علم ابراز کرد: طبق امار مراکز بین المللی، زنان قبل از انقلاب اسلامی 20درصد تحصیل کرده بودند در حالی که امروز حدود 60 درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند و رشد علمی خوبی دارند.  

آینده روشن است

مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهادرهبری در دانشگاه ها به نخبگان جوان یاداور شد: در همه کشورهای توسعه یافته، تحولات بزرگ و حرکت به سمت پیشرفت، از مسیر تولید علم صورت گرفته است اما جالب اینجاست که مطابق امار بین المللی، ایران اسلامی در این سی سال حرکت خود با وجود همه چالش ها، تحریم، جنگ تحمیلی و....، نسبت به همه این کشورها شتاب بیشتری داشته و این نویدبخش یک آینده روشن است که به برکت نقش آفرینی شما محقق می شود.

در پایان این مراسم پس از تقدیم جوایز تیم های برنده مسابقات علمی فرهنگی از دانشگاه های مختلف کشور، از رتبه های تک رقمی آزمون سراسری سال گذشته و برگزیدگان المپیادهای علمی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و کیک آینده روشن به دست آن ها برش زده شد. همچنین 4 سهمیه حج و 3 سفر عتبات عالیات به قید قرعه به دانشجویان حاضر اختصاص یافت.

سومین گردهمایی دانشجویان و رتبه های برتر آزمون سراسری دانشگاه های کشور با «عنوان آینده روشن»در دو بخش پسران و دختران به همت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بنیاد ملی نخبگان آبان و آذرماه جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار