کد خبر: 1199975
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
تلاش کمیته برای حضور پرقدرت در گزینشی المپیک
حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک مهم‌ترین دغدغه این روز‌های ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی است. دغدغه‌ای که مشکلات مالی و بالا رفتن هزینه‌ها بر شدت آن افزوده است.

حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک مهم‌ترین دغدغه این روز‌های ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی است. دغدغه‌ای که مشکلات مالی و بالا رفتن هزینه‌ها بر شدت آن افزوده است. مسئله‌ای که از چشمان مسئولان کمیته ملی المپیک دور نمانده، به‌طوری‌که محمد تابع، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک صراحتاً به حضور نمایندگان رشته‌های مختلف در تمام میادین کسب سهمیه تأکید می‌کند و از مصوبه کمیته برای کمک مالی به فدراسیون‌ها در این راستا خبر می‌دهد: «سهمیه المپیک یا از طریق رقابت‌های گزینشی یا از طریق رنکینگ جهانی به دست می‌آید. فدراسیون‌ها باید حضور کامل و صددرصدی در تمام رقابت‌های گزینشی داشته باشند. هیچ تیم و ورزشکاری نباید از هیچ یک از مراحل توزیع سهمیه یا تأثیرگذار در رنکینگ المپیکی جا بماند. مصوبه هیئت اجرایی در مورد سرانه اردویی و سفر نیز در این راستاست. کمیته ملی المپیک با مصوبه هیئت اجرایی به تمام فدراسیون‌ها خارج از بودجه مصوب سالانه آن‌ها و براساس درخواست‌هایشان کمک مالی خواهد داشت، اما اولویت کمک مالی در راستای کسب سهمیه و بعد از آن نزدیک شدن به مدال است. به همین منظور فعلاً دورادور در حال ارزیابی وضعیت رشته‌های مختلف هستیم، اما از هفته آینده نشست‌های تخصصی با فدراسیون‌ها در این راستا آغاز می‌شود.»
البته خوش‌خبری تابع جدا از تصمیماتی است که هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست اخیر خود در خصوص پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس مدال در بازی‌های آسیایی مصوب کرده، مصوبه‌ای که هنوز پروسه آن آغاز نشده است: «این مصوبه در راستای تقویت انگیزه ورزشکاران برای نزدیک‌تر شدن بیشتر به مدال‌آوری بوده است. تمام تلاش کمیته ملی المپیک بر این است که ورزشکاران را هرچه بیشتر به سمت مدال‌آوری نزدیک کند. در این زمینه مسائل مالی در حیطه اختیارات کمیته است که از آن کوتاهی نمی‌کند. ماه‌ها روی این مصوبه کار شده و به دنبال آن هستیم که با این مصوبه اگر ورزشکاری شانس کسب مدال طلاست، شانسش را تقویت کنیم. ورزشکار شانس مدال نقره را به طلا نزدیک کنیم و همین‌طور ورزشکار شانس برنز را هم به نقره نزدیک‌تر کنیم. البته کسانی هم هستند که سهمیه می‌گیرند، اما شاید شانسی برای مدال نداشته باشند. حمایت از این ورزشکاران برای بهبود وضعیت هم در برنامه است. به همین منظور در حال رایزنی با فدراسیون‌ها هستیم و به زودی پروسه پرداخت حقوق به شانس‌های مدال و حمایت از سایرین آغاز می‌شود و اسامی ورزشکارانی که از این حقوق بهره‌مند خواهند شد اطلاع‌رسانی می‌شود.»
در واقع کمیته ملی المپیک درصدد آن است که تا حد ممکن تمام موانع جهت حضور در گزینشی‌های المپیک را از سد راه ورزشکاران بردارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار