کد خبر: 1199941
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی:
سرهنگ علی ربیعی گفت: سرباز در همه فرهنگ‌ ها از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است و سربازان نماد غیرت و عزت‌مداری در کشور هستند

 سرهنگ علی ربیعی فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی در مراسم تحلیف و اخذ سردوشی فراگیران وظیفه هنگ آموزشی این منطقه، گفت: خدمت مقدس سربازی یکی از پایه‌های محکم و اقتدار ملی نظام است و توانسته جای خودش را به خوبی پیدا کند.

وی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند؛(خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در زمان جنگ و صلح در صف اول نیاز های کشور قرار دارد)، اشاره کرد و گفت: خدمت مقدس سربازی در کشور ما علاوه بر اینکه رعایت مسئله قانون است، مقوله‌ ای ارزشی است و خدمت در این لباس مقدس همانند قرآن خواندن و جهاد فی سبیل الله است.

سرهنگ ربیعی تصریح کرد: قبل از انقلاب همه به دنبال دوری و فرار از سربازی بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا، سربازی از جایگاه خاصی برخوردار شده و در دوران دفاع مقدس فضا را مناسب کرد.

وی افزود: امنیت برای همه ملت‌ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و ظرف هر کار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی، امنیت است که نقش سربازان در نیروهای مسلح بی‌ بدیل است و حداقل نیمی از توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح، توسط سربازان تامین شده است.

وی با بیان اینکه دوران مقدس سربازی به یک دوران خودسازی، پرورش استعدادها و به کارگیری توانمندی‌های درونی جوانان تبدیل شده است، اظهار کرد: خوشبختانه جوانان این فرصت را دوران طلایی زندگی خود می‌دانند و به خوبی از آن استفاده میکنند.

علی ربیعی در ادامه بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی سربازان فداکار در کشور علاوه بر اینکه به وظایف حساس خود به خوبی عمل کردند، در میدان‌ های دفاع هم حضور همه جانبه داشتند و تاریخ کشور پر از حماسه سازی‌ ها ایثارگری‌ های سربازان است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مقاطعی است که سربازان نقش به سزا و مهمی در پیروزی ملت ایران ایفا کردند، تصریح کرد: سربازان با نقش آفرینی شجاعانه، حماسه های بزرگی در هشت سال جنگ تحمیلی خلق کردند.

فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی در پایان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که مخاطب اصلی آن جوانان هستند همچون قطب نما و نقشه راه حرکت کشور محسوب می شود که این منشور باید در عرصه های مختلف عملیاتی شود و کشور را در ریل خودکفایی و استقلال همه جانبه حرکت دهد که این نیازمند نقش آفرینی جوانان است.

در این مراسم پس از ادای سوگندنامه توسط کارکنان وظیفه و خواندن خطابه توسط نمایندگان قدیم و جدید، توسط امیر معصومی از کارکنان وظیفه نمونه در طول دوره تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار