کد خبر: 1198462
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
بیش از ۶۰ سیاستمدار چپ‌گرای اروپا و آمریکای لاتین از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا درباره نسل‌کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی تحقیق کند.

جوان آنلاین: بیش از ۶۰ سیاستمدار چپ‌گرای اروپا و آمریکای لاتین از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا درباره نسل‌کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی تحقیق کند.

به گزارش آنا، «ای‌یونه بلارا»، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا امروز (سه‌شنبه) با راه‌اندازی کمپینی در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، گفت که با سکوت خود به تداوم «یک نسل‌کشی» کمک نکرده و در آن شریک جرم نخواهد شد.

در این درخواست نام چندین مقام رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر)، یوآو گالانت (وزیر جنگ) و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر دارایی) آمده و آن‌ها به ارتکاب نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی متهم شده‌اند.

امضاکنندگان این درخواست همچنین خواستار «پایان اشغالگری، آپارتاید و گسترش پروژه‌های استعماری اسرائیل» شده و اظهار کردند که دیوان کیفری بین‌المللی همین حالا هم برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت مدارک کافی را در اختیار دارد.

علاوه بر ای‌یون بلارا، دیگر چهره‌های سرشناس چپ‌گرا مانند «جرمی کوربین» از حزب «کارگر» انگلیس، «مَنون اوبری» از حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر»، «ژوآنا مورتاگوآ» از «بلوک چپ» پرتغال و «پتر مرتنز» از حزب «کارگران» بلژیک هم به این کمپین پیوسته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار