کد خبر: 1198212
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
۱۰۰ مقام از وزارت خارجه و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی در یک یادداشت داخلی از کاخ سفید بابت «بی‌توجهی به زندگی فلسطینی‌ها» انتقاد کرده‌اند.

جوان آنلاین: پایگاه آکسیوس گزارش داده ۱۰۰ مقام از وزارت خارجه و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی در یک یادداشت داخلی از کاخ سفید بابت «بی‌توجهی به زندگی فلسطینی‌ها» انتقاد کرده‌اند.

این یادداشت داخلی که به دست پایگاه آکسیوس رسیده توسط «یک دیپلمات دون‌پایه» در وزارت خارجه آمریکا تنظیم شده و به امضای ۱۰۰ نفر رسیده است.

در این یادداشت از جو بایدن بابت عدم مقابله با جنایت‌های جنگی اسرائیل در غزه انتقاد و تصریح شده کاخ سفید بدون هیچ خط قرمزی به اسرائیل کمک کرده است.

امضاکنندگان این نامه از تصمیم‌گیران در کاخ سفید خواسته‌اند در سیاست‌های خود در قبال اسرائیل تجدید نظر کرده و خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصار‌های مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستا‌ها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است.

جو بایدن به شدت از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی در حمایت از مردم غزه گفته که با آتش‌بس در جنگ مخالف است.

در این یادداشت تصریح شده که اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه به موجب قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار