کد خبر: 1197637
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
رئیسی در نشست سازمان همکاری اسلامی:
رئیس‌جمهور در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که برای بررسی مسئله فلسطین در ریاض برگزار شده است، گفت: امروز فلسطین محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است.

جوان آنلاین: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز (شنبه، 20 آبان‌ماه) در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که برای بررسی مسئله فلسطین در ریاض برگزار شده است، گفت: سلام بر قدس شریف، سلام بر غزه و کودکانش، سلام بر فلسطین و خون‌های به ناحق ریخته‌اش، سلام بر مقاومت سرافراز فلسطین و لبنان.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در بخش بعدی سخنانش، تصریح کرد: امروز فلسطین محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ضمن تشکر از دولت عربستان سعودی برای برگزاری این جلسه،‌ تاکید کرد: در ابتدا، مایلم از دولت عربستان سعودی به عنوان چهاردهمین رئیس سازمان همکاریی‌های اسلامی برای میزبانی برگزاری این نشست مهم و مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در حین مقطع حساس از تحولات منطقه‌ای و شرایط خطیر کنونی تشکر نمایم.

وی ادامه داد: امروز در این اجلاس فوق العاده گرد هم آمده‌ایم تا در خصوص اصلی ترین مسئله جهان اسلام یعنی موضوع فلسطین و یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ که در این سرزمین و غزه قهرمان در جریان است تصمیمی تاریخی و سرنوشت ساز اتخاذ کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه مشکلات جهان اسلام در پرتو وحدت کلمه و انسجام قابل حل است، گفت: اتکال به خداوند و قدرت لایزال او و اعتماد به داشته‌های جهان اسلام راه نجات امت اسلامی است، نه اعتماد به قدرت‌های سلطه‌گر.

وی افزود: این سازمان می‌تواند با نقش‌آفرینی صحیح یکی از مظاهر وحدت و همگرایی امت اسلامی باشد. دولت جمهوری اسلامی ایران با درک این واقعیت سیاست همسایگی و همگرایی را در پیش گرفته و آغوش دوستی و برادری برای کشورهای اسلامی گشوده است.

رئیسی، اظهار کرد: امروز ما به نمایندگی از امت رسول الله (ص) گرد هم آمده‌ایم تا به فریاد یاللمسلمین که از حنجره مسلمانان مظلوم بلند است، پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: امروز رسول الله (ص) عزادار و داغدار فلسطین است. امروز نبی مکرم اسلام از امت خود چه انتظاری دارد؟ امروز امت اسلامی از سران و دولت‌های خود چه می‌خواهند؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار

ر