کد خبر: 1197136
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از رویکرد نتانیاهو در جنگ غزه، درباره لبریز شدن صبر متحدان غربی تل‌آویو به دلیل ناکارآمدی وی و کابینه‌اش هشدار داد.

جوان آنلاین: «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه، ۸ نوامبر)، در گفت‌وگو با نشریه «پولیتیکو» با اشاره به اینکه نتانیاهو دچار «بحران عصبی» شده، گفت که وی تلاش دارد از کنار گذاشته شدن به دلیل شکست در حفاظت از امنیت داخلی در هنگام عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه تل‌آویو جلوگیری کند.

به گزارش فارس، وی با تاکید بر این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «در وضعیت فروپاشی روانی» و «تلاش برای جلوگیری از سرنگونی» به دلیل شکست در حمایت از امنیت داخلی در حملات مرگبار حماس در هفتم اکتبر قرار دارد، افزود: «نتانیاهو در محاسبات خود اشتباه می‌کند که می‌گوید برای بدست گرفتن کنترل کامل امنیت غزه برای مدت زمانی نامحدود پس از نابودی حماس، آماده است».

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیشتر نیز در توضیح دلیل مخالفتش با عملیات زمینی علیه نوار غزه گفته بود: «آنچه در انتظار سربازان اسرائیلی است، هر چیزی است که می توانید تصور کنید و بدتر از آن است. حمله زمینی به غزه ساده نخواهد بود و نه برای ما و نه برای آنها جالب نخواهد بود».

اولمرت تاکید کرد: «این به آن معناست که اسرائیل از مسیر راهبردی خود منحرف شده است...اولویت باید مذاکره با جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به این بازی و بازگشت به مذاکرات برای تشکیل کشور فلسطین، به جای برگرداندن ساعت به عقب با نظارت کامل نظامی برغزه باشد».

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونستی اذعان داشت: «نتانیاهو مطمئناً از نظر احساسی نابود شده است. منظورم این است اتفاق وحشتناکی برایش روی داده. بی بی تمام عمرش تلاش داشت که به دروغ خود را آقای امنیت نشان دهد..[در حالی که] او آقای مزخرف است.. هر دقیقه‌ای که او نخست وزیر است، خطری برای اسرائیل به شمار می‌رود. این را جدی می‌گویم. من مطمئن هستم که آمریکایی‌ها درک می‌کنند که او در وضعیت بدی قرار دارد».

«روسیا الیوم» با بازنشر این مصاحبه نوشت که اولمرت درباره راهبرد نتانیاهو برای غزه هشدار داد و گفت: «برنامه استراتژیک نتانیاهو برای حفظ کنترل بر نوار غزه پس از جنگ، بازگشت به سال ۲۰۰۵، یعنی زمانی که اسرائیل حکومت نظامی بر نوار غزه اعمال می‌کرد، باشد...در حالی که نظارت بر امنیت غزه به نفع اسرائیل نیست. این به نفع ماست که بتوانیم به شیوه‌ای متفاوت از قبل از حمله ۷ اکتبر از خود دفاع کنیم. اما کنترل مجدد غزه؟ خیر».

وی در ادامه در خصوص «لبریز شدن صبر متحدان غربی اسرائیل به دلیل شکست نتانیاهو و وزرایش در ترسیم یک طرح واقعی برای حکومت در غزه در مرحله پسا حماس» هشدار داد و گفت: «ما می توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم. اما نمی توانیم هر کاری را که می خواهیم انجام دهیم».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار