کد خبر: 1196614
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
بر اساس نتایج نظرسنجی «نیویورک تایمز/کالج سینا» و نظرسنجی «سی‌بی‌اس/یوگاو»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا در رقابت دوباره مقابل رئیس‌جمهور سابق شکست خواهد خورد.

جوان آنلاین: بر اساس نتایج نظرسنجی «نیویورک تایمز/کالج سینا» و نظرسنجی «سی‌بی‌اس/یوگاو» که یکشنبه منتشر شد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در رقابت دوباره مقابل رقیب جمهوری‌خواه خود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده شکست خواهد خورد.

به گزارش فارس، نظرسنجی نیویورک تایمز نشان داد ترامپ با درصد قابل توجهی در پنج ایالت از شش ایالت مهم کلیدی از بایدن پیش است؛ پیشتازی ترامپ مقابل بایدن در نوادا ۱۱ درصد و در ایالت‌های جورجیا، آریزونا، میشیگان و پنسلیوانیا درصد پیشتازی او کمتر بود. تنها در ویسکانسین بایدن توانست با دو درصد ترامپ را پشت سر بگذارد.

به گزارش «راشا تودی»، دو سوم پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی گفتند ایالات متحده به سمت اشتباهی پیش می‌رود و اکثریت در سراسر بافت جمعیتی گفتند سیاست‌های بایدن شخصاً به آن‌ها آسیب رسانده است. تقریباً سه چهارم (۷۱ درصد) گفتند رئیس‌جمهورشان بسیار پیرتر از آن است که علکرد موثری داشته باشد--از جمله بیش از نیمی از حامیان خود او--در حالی که ۶۲ درصد گفتند او فاقد هوشیاری ذهنی برای این پست است.

حدود شش نفر از هر ده نفر (۵۹ درصد) از رای دهندگان احتمالی، به ترامپ بیشتر از بایدن در موضوع اقتصاد که مهمترین موضوع انتخابات ۲۰۲۴ از سوی اغلب شرکت‌کنندگان درجه‌بندی شده، اعتماد داشتند و این ترجیح در همه سطوح تحصیلاتی، درآمد، سن و جنسیت وجود داشت.

تنها دو درصد از پاسخ‌دهندگان و کمتر از یک درصد افراد زیر ۳۰ ادعا کردند وضعیت اقتصاد عالی است که نشان‌دهنده کاهش حمایت از بایدن در بین رای‌دهندگان جوان آمریکایی بود؛ کسانی که اغلبشان بایدن را در انتخابات سال ۲۰۲۰ انتخاب کردند اما در نظرسنجی یکشنبه تنها با یک درصد بیشتر او را به ترامپ ترجیح دادند.

در نظرسنجی سی‌بی‌اس ترامپ با سه درصد از بایدن پیش بود که منعکس‌کننده یافته‌های نظرسنجی نیویورک تایمز مبنی بر این بود که رای‌دهندگان امیدهای اقتصادی خود را به نامزد جمهوری‌خواه معطوف می‌کنند. حدود نیمی (۴۵ درصد) افراد شرکت‌کننده گفتند وضعیت مالی بهتری در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید خواهند داشت. در مقایسه با ۱۸ درصدی که آینده اقتصادی خوش بینانه‌ای را در دوره دوم بایدن پیش‌بینی کردند.

در عین حال، اکثریت (۵۱ درصد) پیش‌بینی کردند سیاست‌های هر دو نامزد به نفع ثروتمندان در مقایسه با طبقه کارگر و متوسط باشد. در عین حال، ۴۸ درصد انتظار دارند در صورت پیروزی بایدن برای دور دوم از نظر مالی وضعیت بدتری داشته باشند، در حالی که ۳۲ درصد همین حس را درباره ترامپ داشتند.

ترامپ همچنین کمتر جنگ‌طلب دیده شد. حدود نیمی (۴۷ درصد) پاسخ دهندگان آمریکایی گفتند او صلح و ثبات را در جهان افزایش خواهد داد، در حالی که ۳۱ درصد درباره بایدن این نظر را داشتند. در حالی که ۳۹ درصد رای‌دهندگان احتمالی همچنان اعتقاد داشتند ترامپ احتمال ورود ایالات متحده به جنگی دیگر را افزایش می‌دهد، حدود نیمی از رای‌دهندگان (۴۹ درصد) اعتقاد مشابهی درباره بایدن ابراز کردند.

ترجیح اغلب خود رای‌دهندگان اجتناب از جنگ‌های خارجی بود و ۷۲ درصد گفتند ایالات متحده باید تلاش کند از امور کشورهای دیگر دور بماند و تنها ۳۵ درصد قدرت نظامی را برای ترویج آرمان‌های آمریکایی به عنوان هدف سیاست خارجی در اولیت قرار دادند. اکثریت اندک ۵۵ درصد و ۵۳ درصد به ترتیب از ارسال کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی و اوکراین حمایت کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار