کد خبر: 1196380
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
رییس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند تخلفات رانندگان پرسرعت را به ۱۱۰ اطلاع دهند، گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ با بیش از ۱۷۰ مورد تخلف رانندگی برخورد کرده‌اند.

جوان آنلاین: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: برخی رانندگان بی احتیاط در معابر بزرگراهی کورس سبقت می‌گذارند، آن هم آخر شب و اهمیت نمی‌دهند که ممکن است سرنشینان یک خودروی دیگر در محل از این رفتار بترسند و یا ممکن است با خودرویی دیگر برخورد کنند.

به گزارش مهر، وی افزود: تخلفات شبانه، موضوع عجیب و غریبی نیست؛ حکایت معدود جوانانی است که خودخواهانه راه را برای خود خواسته و برای حق دیگران ارزشی قائل نبوده و نیستند؛ در این بین باید به معدود رانندگان کامیون هم اشاره کرد که در ترددهای شبانه در بزرگراه و آزادراه یکه‌تازی کرده و دست رانندگان بی‌پروای خودروهای سبک را از پشت می‌بندند!

وی گفت: مسأله مهمی که موجب نگرانی و تشویش ذهنی شهروندان تهرانی شده است معضل دور دور، لایی‌کشی و رانندگی پرخطر برخی رانندگان در ساعات شبانگاهی است. از سوی دیگر در ساعات بامدادی نیز با آزاد شدن تردد کامیون‌ها با تخلفات برخی از رانندگان این دست از وسایل نقلیه مواجه هستیم که بدون توجه به قوانین و مقررات با سرعت‌های سرسام‌آور از لاین سرعت تردد می‌کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بیش از ۱۷۰ مورد تخلف رانندگی ثبت و مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد؛ نبستن کمربند ایمنی در رانندگی خودرو، نداشتن کلاه ایمنی راکب موتورسوار، توقف دوبله و عبور از چراغ قرمز و امثالهم؛ اما برخی تخلفات خط قرمز پلیس محسوب می‌شود چرا که علاوه بر اینکه به خود راننده ضرر وارد می‌کند برای رانندگان دیگر و شهروندان نیز ایجاد مزاحمت، خطر و تصادف می‌کند.

سرهنگ موسوی پور گفت: به طور مثال در تصادفی که در سال گذشته در بزرگراه شهید حکیم به وقوع پیوست راننده‌ای به دلیل سرعت بالا در مسیر غرب به شرق به گاردریل برخورد کرده و سپس به مسیر مقابل رانده می‌شود که موجب کشته شدن چند نفر شد.

وی افزود: توجه داشته باشید افرادی که رانندگی مخاطره‌آمیز دارند، لایی کشی کرده و به قولی جوانی می‌کنند باید گفت به فکر جان خودشان هم نیستند و ما اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار