کد خبر: 1196281
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
ایلهان عمر نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی و کمک تسلیحاتی به این رژیم انتقاد کرد.

جوان آنلاین: این نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سیاست آمریکا اساسا بر این بنیان است که نتانیاهو اهداف قابل دستیابی در غزه ندارد و حمله زمینی خطر جنگ منطقه‌ای را در پی دارد و ما همچنین باید بدون هیچ محدودیتی به او ۱۴ میلیارد دلار سلاح بدهیم و وقتی که وی اردوگاه‌های آوارگان را بمباران می‌کند، بگوییم که هیچ خط قرمزی پیش رو ندارد.

به گزارش ایرنا، این انتقاد در حالی است که رشیده طلیب عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز شنبه گفت: جو بایدن در جنگ غزه از «نسل کشی» علیه فلسطینی‌ها حمایت کرد و آمریکایی‌ها این موضوع را در انتخابات سال ۲۰۲۴ فراموش نخواهند کرد.

تنها عضو فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا در ویدئویی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، از بایدن خواست از آتش‌بس در درگیری‌های غزه حمایت کند.

وی در این ویدئو که با گزارش‌هایی از بمباران و صحنه‌های خونین درگیری غزه آغاز شد، خطاب به بایدن گفت: آمریکایی‌ها در این مورد با شما همراه نیستند. آن‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ این موضوع را به یاد خواهند داشت.

طلیب در پایان این ویدئو نوشت: بایدن از نسل‌کشی مردم فلسطین حمایت کرده و مردم آمریکا فراموش نخواهند کرد. بایدن، اکنون از آتش‌بس حمایت کن یا در انتخابات ۲۰۲۴ روی ما حساب نکن.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه شنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز بمباران‌ها به ۹۴۸۸ نفر رسیده است که ۳۹۰۰ نفر از شهدا کودک و ۲۵۰۹ نفر زن هستند.

وی گفت: ۲۲۰۰ مورد مفقودی به اطلاع ما رسیده است که ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها کودک و همچنان زیر آوار‌ها هستند. ۱۵۰ پرسنل پزشکی و امدادی شهید و ۵۷ خودروی آمبولانس منهدم شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین از افزایش شمار زخمی‌ها به ۲۴۱۵۸ نفر خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار