کد خبر: 1195177
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
300 اقتصاددان ساکن سرزمین‌های اشغالی در نامه‌ای به نخست وزیر و وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه اقتصاد اسرائیل دوران سختی را سپری می‌کند، از آنها خواستند سر عقل بیایند و تدابیر فوری برای نجات اقتصاد این رژیم اتخاذ کنند.

جوان آنلاین: ۳۰۰ کارشناس ارشد صهیونیست ساکن سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند که اقتصاد اسرائیل دوران سختی را سپری می‌کند و نیاز به اقدام فوری برای جلوگیری از آسیب بیشتر دارد.

به گزارش فارس به نقل از العربی الجدید، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اقتصاددانان صهیونیست نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ارسال کردند و در آن نوشتند: شما بزرگی بحرانی را که اقتصاد اسرائیل با آن مواجه است درک نمی کنید. باید به گونه‌ای دیگر عمل کنید.

این روزنامه تاکید کرد که اقتصاددانان صهیونیست امروز را دوران سختی برای اقتصاد اسرائیل می‌دانند... و معتقدند باید تدابیری اتخاذ کرد تا فوراً از آسیب‌های بزرگ جلوگیری شود.

در میان امضاکنندگان نامه مذکور، رونی حزقیا و یائیر آویدان، ناظران سابق بانک‌های رژیم صهیونیستی و یاکوب فرانکل، رئیس سابق بانک مرکزی این رژیم است.

این فهرست همچنین شامل الحنان هلفمن از دانشگاه هاروارد است. حییم شانی، مدیرکل سابق وزارت دارایی و جاشوا آنگریست، برنده جایزه نوبل اقتصاد 2021 و دیگران است.

آحارونوت آورده است که امضاکنندگان در نامه خود نوشتند: نیاز فوری به توقف تأمین مالی همه فعالیت‌هایی است که برای جنگ و بازسازی اقتصاد ضروری نیست که از جمله آن تأمین مالی احزاب تشکیل‌دهنده کابینه است، زیرا ادامه رفتار فعلی برای اقتصاد اسرائیل مضر است... ما باید متفاوت عمل کنیم.

کابینه رژیم صهیونیستی مبالغ هنگفتی را برای شهرک سازی در سرزمین‌های فلسطینی و همچنین تامین مالی فعالیت ‌ای احزاب مذهبی در اسرائیل اختصاص داده است.

در این نامه جزئیاتی از وجوهی که اقتصاددانان خواستار توقف پرداخت آن هستند ذکر نشده است.

کارشناسان ارشد صهیونیست در نامه خود اعلام کردند که ضربه شدیدی که کابینه اسرائیل متحمل شده مستلزم تغییر اساسی در ترتیب اولویت‌های ملی و انتقال بودجه به سمت رسیدگی به آسیب‌های جنگ، کمک به قربانیان و احیای مجدد اقتصاد است.

به گفته این کارشناسان، بر اساس برآورد ما، هزینه‌های مورد انتظار پس از جنگ در محدوده ده‌ها میلیارد شکل یا حتی بیشتر از آن خواهد بود... ما از نخست‌وزیر و وزیر دارایی می‌خواهیم در اسرع وقت اقلام بودجه 2023 را مورد تجدید نظر قرار دهد.

آنها همچنین خواستار لغو فوری همه هزینه‌های غیرضروری بودجه شدند. بر اساس این نامه، بودجه 2024 باید بر اساس اولویتی که نیازهای کل اقتصاد را در پرتو جنگ منعکس می کند، به روز شود.

کارشناسان برجسته رژیم صهیونیستی از نخست وزیر و وزیر دارایی این رژیم خواستند سر عقل بیایند...، زیرا ادامه رفتار فعلی برای اقتصاد اسرائیل مضر است، اعتماد شهروندان به رژیم را تضعیف می‌کند و توانایی کابینه اسرائیل را برای رهایی از وضعیتی که در آن قرار دارد، کم می‌کند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه طرح کمک جدیدی را برای کارفرمایان و کارگران آسیب دیده از ادامه جنگ در غزه منتشر کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار