کد خبر: 1194797
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
مانور مدیریت بحران همزمان با هفته پدافند غیرعامل با مشارکت دستگاههای امدادی و خدمات رسان در اسلامشهر اجراشد.
محمدرضاعباسی

 بمناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، مانور مدیریت بحران وامدادرسانی به مصدومین از سوی واحد مدیریت بحران شهرداری اسلامشهر با همکاری دستگاههای امدادی ظهرامروز در محل سوله مدیریت بحران شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

در این مانور آموزشی که معاونین فرماندار، روسای ادارات و برخی از مدیران سازمانهای خدماتی و امدادی حضور داشتند، نیروهای شرکت کننده در مانور  ضمن ارزیابی توان جسمی و تجهیزات فيزيکی خود آخرین و بروز ترین و جدیدترین آموزشها ودانش علمی مجموعه های امدادی و خدماتی را در معرض نمایش ‌‌‌و ارزیابی حاضرین قرار دادند.

محمدرضا نوروزی مدیربحران شهرداری اسلامشهر، درحاشیه این مانور اظهار داشت: به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل و در راستای ارتقا سطح دانش، آمادگی و افزایش ظرفیت تاب آوری در مواجهه با مخطرات طبیعی و انسان ساخت، مانور شبانه روزی(۷۲ساعته) مدیریت بحران در ۴ مرحله  با مشارکت و همکاری دستگاههای خدماتی و امدادی و با همراهی آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: دراین مانور مشترک که در طی ۴ مرحله با حضور نیروهای جان برکف آتش نشانی و امدادگران هلال احمر و عوامل معاونت خدمات شهری شهرداری اسلامشهر، تحت مدیریت بحران شهرداری به اجرا در آمد، عملیات مهار سیلاب و رفع آبگرفتگی، امدادرسانی وآواربرداری ناشی از وقوع زلزله فرضی، امدادرسانی به مصدومان تصادفات جاده ای و اطفای حریق و در نهایت انتقال مصدومان و اسکان اضطراری در طی ۴ مرحله در نفاط مختلف شهر اجرا و آمادگی جسمی و تجهیزات موردنیاز در حوادث و بحرانها مورد ارزیابی قرار گرفتند .

مسئول واحد مدیریت بحران شهرداری اسلامشهر، باابراز رضایت مندی از عملکرد واحدها وتیم های عملیاتی حاضر در مانور، خاطر نشان کرد: آمادگی نیروها و داشتن امکانات و تجهیزات لازم برای امدادرسانی یکی از مهمترین مسائلی است که مواقع بروز بحران  می تواند در امدادرسانی و کاهش تلفات تاثیر گزار باشد و اجرای اینچنین مانورهایی باعث افزایش آمادگی و تمرین عملی برای آموخته های تئوری افراد می شود.

در پایان این مانور مسئولان حاضر از قسمتهای مختلف مجموعه مدیریت بحران شهرداری اسلامشهر شامل آشپزخانه و نانوایی صحرایی، انبار تجهیزات امدادی و پشتیبانی، مرکز فرماندهی و مدیریت  بحران، اسکان اضطراری و بخشهای چادرهای امدادی و خودروهای حمل مصدوم و اتوبوس اوژانس و ... بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیتها و خدمات این مرکز قرار  گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر