کد خبر: 1192692
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
وزیر امور خارجه در دیدار با همتای تونسی در جده گفت: اقدامات افراط گرایانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، گزینه دیگری غیر از واکنش و توسل به مقاومت در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت قرار نداد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجهامروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، با «نبیل عمار» وزیر خارجه تونس دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار از موضع قوی تونس در حمایت از فلسطین تقدیر کرد.

وی افزود: اقدامات افراط گرایانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، گزینه دیگری غیر از واکنش و توسل به مقاومت در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت قرار نداد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که نشست امروز کشور‌های اسلامی بتواند نقطه پایانی بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی بگذارد.

وی در ادامه در خصوص روابط دوجانبه نیز گفت: خرسندیم که انگیزه‌های بسیار خوبی نزد دو دولت برای توسعه روابط دوجانبه وجود دارد.

وزیر خارجه افزود: فرصت‌های زیادی پیش روی ماست و باید بتوانیم روابط خوب سیاسی را به حوزه‌های اقتصادی و تجاری و علم و فناوری نیز توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه تونس نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ما حمایت از قضیه فلسطین را حمایت از قضیه حق می‌دانیم.

وی با اشاره به نگاه مشترک دو کشور در حمایت از قضیه فلسطین افزود: استمرار شرایط جاری در غزه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی می‌تواند کل منطقه را تحت تأثیر خود قرار دهد.

«نبیل عمار» وزیر امور خارجه تونس در خصوص روابط دوجانبه با اشاره به قدیمی و ریشه دار بودن روابط ایران و تونس خاطرنشان کرد: لازم است برای توسعه روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: آماده توسعه روابط در تمام زمینه‌های مورد علاقه در چارچوب منافع مشترک هستیم.

دو وزیر از یکدیگر برای سفر دوجانبه دعوت به عمل آوردند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار