کد خبر: 1191830
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت سیاسی و انسانی علیه فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه متهم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت سیاسی و انسانی علیه فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه متهم کرد.

به گزارش فلسطین الیوم، وزارت امور خارجه فلسطین روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، تجاوز ویرانگر اشغالگران علیه ساکنان نوار غزه، با هدف ویران سازی هر چیزی است که تداعی کننده زندگی برای شهروندان باشد. آنان به زیرساخت‌ها و ادارات و در صدر آن‌ها بیمارستان‌ها رحم نمی‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است با این روند، شهروندان فلسطینی در نوار غزه با فاجعه انسانی واقعی و بی سابقه‌ای روبرو شده اند که در آن هر چیزی که نشان زندگی باشد هدف قرار می‌گیرد تا بر خلاف قانون بین المللی و معاهده ژنو، خانواده‌ها از ابتدایی‌ترین نیاز‌های زندگی محروم باشند.

بیانیه وزارت امور خارجه می‌افزاید، تدابیر اشغالگران در کرانه باختری از جمله شرق قدس نیز ادامه دارد و آنان با محاصره‌ای سنگین، ارتباط مناطق مختلف کرانه باختری و قدس را از هم قطع کرده و با ایجاد موانع از جمله ایست و بازرسی، سیاست آپارتاید گونه را به اجرا گذاشته و عبور و مرور شهروندان بی گناه را مختل و روند زندگی آنان را به کلی فلج کرده اند.

این بیانیه با اشاره به حمایت‌های رژیم اشغالگر از جنایات شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی تاکید کرد، این روند سبب محدودیت تردد شهروندان فلسطینی با هدف انجام کار‌های روزمره شده است.

بیانیه وزارت امور خارجه در ادامه از جامعه بین الملل می‌خواهد با هدف توقف تجاوز ویرانگر اشغالگران در نوار غزه، تامین نیاز‌های بشردوستانه برای شهروندان فلسطینی و پیشگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی، مداخله و اشغالگران را به توقف اقدامات یک جانبه مجبور کند.

وزارت امور خارجه فلسطین در ادامه مردم فلسطین را قربانی تداوم اشغالگری، سیاست‌های دوگانه بین المللی و شکست محافل بین المللی در مسیر استقرار صلح و اجرای طرح دو کشور مستقل دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار