کد خبر: 1190186
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
۱۰۰۰ کشته و ۲۰۰۰ زخمی در ۲ روز عملیات مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها
«موعود» بود، اما نه سرزمین که مهلکه! فقط یک گروه همیشه در محاصره فلسطینی چنان مهلکه‌ای را برای صهیونیست‌ها رقم زده است که زبان تحلیلگران جهان از توصیف آن عاجز و کم‌مانده است آن را به موجودات ماورایی نسبت دهند!

سرزمین موعود، سرزمین هلاکت صهیونیست‌ها شد! هزار نفر در یک روز! این حد از قدرت و اقتدار مقاومت فلسطینی، جهان را مبهوت خود کرده است. صهیونیست‌ها و شبکه‌های لندنی تلاش می‌کنند این جنگ را غیرمستقیم یا مستقیم به ایران نسبت دهند تا از تحقیر تارومارشدن به دست یک گروه فلسطینی، خارج شوند، اما ناخواسته به قدرت ایران اشاره می‌کنند که با آنکه فقط در حال تماشای صحنه است، اینچنین می‌کند! درعین‌حال آنتونی بلینکن وزیرخارجه امریکا می‌گوید «شواهدی را مشاهده نکرده است که ایران پشت حمله حماس به اسرائیل باشد.» این یعنی دموکرات‌ها در بحبوحه طوفان بدشان نمی‌آید از ظرفیت ایجادشده برای حذف نتانیاهو و تقویت چپ‌های اسرائیل بهره ببرند، هرچند برای زمان کوتاه باقی‌مانده تا نابودی کامل آن! در طوفان‌الاقصی به گفته رسانه‌های صهیونیستی و نیز رسانه‌های مقاومت، تاکنون نزدیک به هزارتن از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده‌اند و این در مقایسه با گذشته حیرت‌انگیز است. در جنگ شش‌روزه در۱۹۶۷ با سه ارتش عربی، روزی ۱۳۰ نفر و در جنگ یوم کیپور در ۱۹۷۳ با دو ارتش عربی، روزی ۱۵۰ نفر و در جنگ ۳۳روزه در۲۰۰۶ با حزب الله، روزی پنج نفر از صهیونیست‌ها هلاک شدند و، اما در طوفان‌الاقصی با آنکه هنوز به نیمه روز دوم نرسیده بود، خبر از هزار کشته و هزاران زخمی رسیده است. «جروزالم پست» روزنامه صهیونیست‌ها در مطلبی مظلوم‌نمایانه و برای تروریستی نشان‌دادن مهلکه نوشت «شمار تلفات اسرائیلی در حمله حماس با توجه به تعداد جمعیت اسرائیل، معادل سه حادثه ۱۱ سپتامبر است. این یک فاجعه است که اسرائیل تاکنون تجربه نکرده است!»، اما به‌خوبی نشان داده است که چه احساسی از این طوفانی که بر آن‌ها وزیدن گرفته است، دارند. یدیعوت آحارونوت دیگر روزنامه صهیونیستی هم نوشت «این جنگ، توهین و تحقیر بزرگی است که ارتش اسرائیل نظیر آن را مشاهده نکرده بود. نخستین تحقیر، اطلاعاتی بود. تحقیر بعدی، عبور آسان نیروی حماس از دیوار حائل بود. تحقیر سوم، بازگشت آسان به غزه به همراه ده‌ها اسیر اسرائیلی بود و تحقیر چهارم هم تأخیر اسرائیل در پاسخ به این نفوذ.» حماس نیز اعلام کرد «به عمق رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌ایم و با چشم‌اندازی روشن در حال انتقام از صهیونیست‌ها هستیم. ما در آغاز جنگ قرار داریم و قادر به ادامه جنگ برای روز‌ها و ماه‌های طولانی هستیم. خونریزی اسرائیل ما را مجبور خواهد کرد دایره حملات را گسترش دهیم. ساعات آینده نیز خبر‌های خوبی برای ملت خود داریم».

رژیم صهیونیستی که برای هفت دهه همواره در فاز تهاجم به سرزمین فلسطینیان قرار داشت، اکنون با شروع عملیات گسترده گروه‌های مقاومت غزه، قواعد بازی تغییر یافته و ارتش صهیونیستی چنان مستأصل شده که برای اولین بار برای حفظ موجودیت جعلی خود دفاع می‌کند. عملیات «طوفان الاقصی» که با نفوذ رزمندگان مقاومت به عمق سرزمین‌های اشغالی همراه بود، پس لرزه‌هایش برای اشغالگران چنان دردناک بوده که به این زودی‌ها نمی‌توانند از زیر بار آوار‌های آن کمر راست کنند. اعلام رسمی هزار کشته و بیش از ۲ هزار زخمی که حتی از آمار جنگ‌های اسرائیل با اعراب هم پیشی گرفته است، چنان رعشه‌ای در دل صهیونیست‌ها انداخته که برای فرار از سرزمین موعود به فرودگاه‌ها پناه برده اند تا شاید جان خود را نجات دهند. سازمان‌های امنیتی تل آویو هم که با وجود شبکه‌های گسترده اطلاعاتی و جاسوسان خود از گروه‌های مقاومت غزه رو دست خورده اند، درحال ارزیابی ناکارآمدی خود هستند تا علاجی برای کاستن از میزان تلفات خود پیدا کنند.
درحالی که مقامات رژیم صهیونیستی با استقرار ارتش تا بن دندان مسلح در اطراف غزه، سعی دارند گروه‌های مقاومت را به عقب‌نشینی وادار کنند، فلسطینیان بدون ترس از دشمن، در دومین روز عملیات «طوفان الاقصی» هم نبرد با اشغالگران را با موفقیت‌های میدانی به پایان رساندند. رهبران حماس و جهاد اسلامی گفته‌اند این عملیات تازه اول کار است و به نفوذ در عمق سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهند. گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) روز یک‌شنبه از نفوذ نیرو‌های کمکی به چند منطقه در فلسطین اشغالی در مجاورت غزه خبر داد. به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های القسام، در بیانیه شماره ۴ خود در خلال عملیات «طوفان الاقصی» اعلام کرد، رزمندگان مقاومت برای کمک و تقویت تجهیزاتی نیرو‌های درگیر، موفق به عملیات نفوذ به خاک سرزمین‌های اشغالی شدند. طبق این بیانیه، نیرو‌های کمکی حماس وارد سایت و شهرک صوفا، حولیت و یتید در محور رفح شده‌اند. القسام اعلام کرد، مناطق اواکیم، سدیروت، یاد مردخای، کفر غزه، بئری، یتید و کسوفیم شاهد درگیری هستند. جنبش حماس همچنین دیروز از مردم فلسطین خواست با بسیج عمومی، به مقابله با اشغالگران در همه نقاط و با قطع جاده‌های فرعی به روی شهرک‌نشینان اسرائیلی اقدام کنند. از سوی دیگر، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام هم در سخنرانی دیروز خود گفت: «رژیم صهیونیستی پس از مشاهده قهرمانی مردان ما با بحرانی عمیق مواجه است. تهدید غزه و مردم آن یک بازی باخته و یک رکورد شکسته است.» این مقام حماس اظهار داشت: «با چه ارتشی ما را تهدید می‌کنید؟ با ارتشی که سقوط کرده و از دست ما فرار کرده است؟! سربازان آن سلاح‌های خود را رها می‌کنند.»
علاوه بر موفقیت فلسطینی‌ها در نبرد زمینی، در سایر حوزه‌ها هم قابلیت‌های خود را به رخ دشمن کشیده‌اند. القسام در این باره اعلام کرد که در لحظات اولیه عملیات «طوفان الاقصی» تکاوران دریایی مقاومت با پنج قایق عملیات موفقی را در سواحل جنوبی عسقلان اشغالی انجام دادند و چند منطقه را تحت کنترل درآوردند. به گزارش الجزیره، طبق این بیانیه، «رزمندگان مقاومت همچنین تلفات جانی سنگینی به نظامیان صهیونیست وارد کردند.» این بیانیه نشان می‌دهد ارتش صهیونیستی در رصد و شناسایی به‌موقع تکاوران دریایی حماس در روز نخست حمله ناموفق بوده است.
موفقیت القسام در انجام عملیات دریایی از طریق قایق‌ها، شگفتی بزرگی است. اگرچه واحد تکاوران دریایی از گردان‌های القسام در جنگ ۲۰۱۴ یک عملیات نفوذ از دریا را با استفاده از «قورباغه‌های انسانی» انجام دادند، اما دستگاه نظامی تل‌آویو پس از پایان جنگ سیستم‌های فناوری دفاعی را که در مورد عملیات نفوذ زیر آب هشدار می‌دهند توسعه داد، اما رزمندگان مقاومت همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند. این موفقیت‌ها به دست رزمندگان مقاومتی رخ داد که دهه‌ها از زمین، هوا و دریا در محاصره بوده و به لحاظ قدرت نظامی هم قابل قیاس با ارتش مجهز صهیونیستی نیستند، اما با این حال دشمن به ظاهر قدرتمند را به گوشه رینگ انداخته‌اند که ابتکار عمل و قوه تصمیم‌گیری را از دست داده است.

تلفات رو به رشد صهیونیست‌ها
بر اساس آنچه رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند، تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی به هزار و شمار زخمی‌ها به بیش از ۲ هزار نفر رسیده که وضعیت ۳۵۰ نفر از آن‌ها به‌شدت وخیم گزارش شده است. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که در میان کشته‌شدگان، سرهنگ روی لوی، فرمانده یگان چند بعدی ارتش اسرائیل نیز حضور دارد. سی‌ان‌ان گزارش داد که چهار سرباز اسرائیلی و ۳۰ مقام امنیتی در میان کشته‌شدگان شناسایی شده‌اند. مقامات تل‌آویو برای اینکه ترس و وحشت در جامعه صهیونیستی گسترش پیدا نکند آمار کشته و زخمی‌ها را به صورت قطره چکانی اعلام می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از این است که تعداد صهیونیست‌هایی که به هلاکت رسیده‌اند بیش از آماری است که تاکنون اعلام شده است. این حجم از تلفات حتی از جنگ‌های رژیم صهیونیستی با اعراب و جنگ ۳۳ روزه هم بیشتر است که نشان از تضعیف دشمن و قدرت بالای مقاومت است.
از سوی دیگر، تعداد کسانی که به اسارت گروه‌های مقاومت درآمده‌اند هم در نوع خود بی‌نظیر است. مقامات اسرائیل دیروز تأیید کردند که ۱۰۰ نفر از صهیونیست‌ها در اختیار نیرو‌های حماس هستند. ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام هم در این باره گفت که تمام اسرای صهیونیست در تونل‌های حماس در سراسر نوار غزه نگهداری می‌شوند. به گفته وی تعداد اسرای اسرائیلی بیش از آن چیزی است که صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند و به زودی آمار دقیق آن‌ها را اعلام خواهند کرد. از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت‌آحارانوت گزارش داد برآورد‌های غیررسمی نشان می‌دهد در پی عملیات «طوفان الاقصی»، حدود ۷۵۰ صهیونیست همچنان مفقود هستند.

پناه بردن صهیونیست‌ها به فرودگاه‌ها
اسرائیلی‌ها که از خیل عظیم کشته‌ها و زخمی‌های‌شان دچار وحشت شده‌اند برای در امان ماندن سعی دارند به خارج فرار کرده و در چنین شرایطی خود را از مهلکه نجات دهند. رسانه‌های صهیونیستی، دیروز تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان در فرودگاه «بن‌گوریون» برای خروج از اراضی اشغالی تجمع کرده‌اند. منابع خبری همچنین گزارش دادند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی سفر خود را به فرودگاه بن‌گوریون لغو کرده‌اند. شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی امریکایی از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که سفر‌های برنامه‌ریزی‌شده به اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد شرکت آلمانی «لوفت‌هانزا» و هواپیمایی «الامارات» و شرکت یونانی «اجین ایرلاینز» نیز سفر به تل‌آویو را لغو کرده‌اند. برخی از شرکت‌های فرانسوی، لهستانی، اسپانیایی و ایتالیایی نیز تصمیم مشابهی در ارتباط با سفر به اراضی اشغالی فلسطین اتخاذ کرده‌اند.
فرار صهیونیست‌ها درحالی است که موج مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی روند صعودی به خود گرفته است. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، پس از قدرت‌گیری تندرو‌ها در تل‌آویو، بیش از ۶۰ درصد شهروندان اسرائیل گفته‌اند که قصد مهاجرت به خارج را دارند. صهیونیست‌ها با رؤیای امنیت و زندگی خوب به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند و اکنون که تمام این منطقه در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. عملیات موفق حماس نشان داد که با پایان درگیری‌ها، روند مهاجرت از اسرائیل به سرزمین‌های دیگر تسریع خواهد شد؛ چیزی که مقامات تل‌آویو بار‌ها نسبت به آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

شکست اطلاعاتی تل‌آویو
علاوه بر تلفات انسانی، ناکارآمدی ارتش اسرائیل در برابر گروه‌های مقاومت هم جو بی‌اعتمادی را در بین شهرک‌نشینان حاکم کرده است. یکی از روزنامه‌نگاران کانال ۱۳ اسرائیل گفت «تلفن او مملو از پیام‌های سربازان ذخیره بود که به خدمت سربازی اجباری آمدند و متوجه شدند که تجهیزات اولیه وجود ندارد.» یکی از شهرک‌نشینان در نوار غزه در مصاحبه با شبکه ۱۲ اسرائیل، خطاب به بنیامین نتانیاهو و رئیس رژیم صهیونیستی پرسید: «دروغ ارتش اسرائیل و نیروی هوایی بزرگ کجاست؟ کارکنان ارتش گفتند که توان شما صفر و حرف شما بی‌ارزش است، شما سگ و پسر سگ هستید.» گیدئون لوی، خبرنگار روزنامه «هاآرتص» هم درباره وضعیت جاری در نتیجه عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد: «ساکنان فلسطین اشغالی احساس حقارت می‌کنند و هنوز آنچه که اتفاق افتاده و ارتش آن‌ها متوجه اوضاع نشده را هضم نکرده‌اند.»
در سطوح اطلاعاتی و امنیتی، کابینه تل‌آویو دچار شکست اطلاعاتی بزرگ و شدید شده، به‌رغم مشارکت هزاران رزمنده حماس در حمله به ۵۰‌پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در مرز‌های نوار غزه، هیچ اطلاعاتی در اختیار نیرو‌های امنیتی این رژیم نبود تا بتوانند جلوی عملیات برق آسا را بگیرند. غافلگیری ارتش اسرائیل از زمین، هوا و دریا درحالی است که در سال‌های اخیر، سازمان جاسوسی موساد، نیرو‌های امنیتی شاباک و شین بت تعدادی از جاسوسان خود را در غزه مستقر کرده بودند تا همه تحرکات مبارزان فلسطینی را به صهیونیست‌ها گزارش دهند. اما به نظر می‌رسد با وجود این همه سرمایه گذاری، دشمن اشغالگر در برابر گروه‌های مقاومت شکست سختی خورده است و در مدت چند ساعت بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی به تصرف صاحبان اصلی آن‌ها درآمده است.
عملیات علیه غزه
رژیم صهیونیستی که قافیه بازی را برابر گروه‌های مقاومت باخته است برای اینکه از بار حملات فلسطینیان بکاهد، دیروز هم حملات هوایی به غزه را ادامه داد تا بخشی از شکست خود را جبران کند. در این راستا، یک خانواده فلسطینی بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی گفتند که اسرائیل بدون هشدار خانواده شعبان را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن اعضای خانواده متشکل از والدین و چهار کودک شد. به گزارش روزنامه القدس العربی، وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن حدود ۳۷۰ نفر از جمله ۲۰ کودک و مجروح شدن ۱۹۹۰ نفر در نتیجه بمباران غزه خبر داد. منابع فلسطینی گفتند که هواپیما‌های اسرائیلی برج مسکونی ۱۴ طبقه غزه را با موشک هدف قرار دادند که به طور کامل تخریب شد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این گفته که «انتقام این روز سیاه» را می‌گیرد مدعی شد هر جایی را که توسط حماس استفاده می‌شود، به ویرانه تبدیل می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که به دلیل حملات نیرو‌های حماس و در پیش بودن پاسخ نظامی این رژیم علیه غزه ۲۰ شهرک نزدیک مرز غزه در حال تخلیه است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به سی‌ان‌ان گفت: «حملات شدید در داخل غزه در پیش خواهد بود. وی تأکید کرده است که دولت و ارتش رژیم صهیونیستی از صبح روز یک شنبه در حال تعیین اهدافی برای پاسخ نظامی به عملیات نیرو‌های حماس هستند.» دفتر نتانیاهو هم در بیانیه‌ای مدعی شد: «کابینه اسرائیل مجموعه‌ای از تصمیمات عملیاتی را با هدف از بین بردن توانایی‌های نظامی و سیاسی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اتخاذ کرد که از جمله این تصمیم‌ها می‌توان به قطع برق نوار غزه و همچنین ارسال کالا و سوخت اشاره کرد.»
گردان‌هایی از ارتش اسرائیل از روز شنبه در اطراف غزه مستقر شده‌اند تا در صورت صدور دستور حمله، عملیات زمینی را در این منطقه شروع کنند. هر چند از اظهارات مقامات تل‌آویو این‌گونه بر می‌آید که قصد اشغال کامل غزه را دارند، اما کارشناسان معتقدند که این اقدام عواقب جبران‌ناپذیری برای اسرائیل خواهد داشت زیرا باتوجه به قدرت نظامی گروه‌های مقاومت و حمایت‌های منطقه‌ای، اشغال این منطقه به راحتی انجام نخواهد شد.

تقلای تل‌آویو برای مذاکره با حماس
هرچند نتانیاهو و دوستانش مدعی هستند که انتقام سختی از فلسطینیان خواهند گرفت، اما هنوز دو روز نگذشته، دست به دامن میانجی‌های منطقه‌ای شده‌اند تا حماس را به آتش بس مجاب کنند. وب‌سایت عبری‌زبان سروجیم دیروز خبر داد که رژیم صهیونیستی از مصر خواسته است با حماس وارد مذاکره شود. یک منبع مصری هم روز یک‌شنبه در گفتگو با العربی‌الجدید گفت: «طی تماس‌هایی که شامگاه شنبه صورت گرفت، مقامات رژیم اشغالگر خواستار مداخله مصر برای آغاز یک روند مذاکرات اولیه و سریع برای آزادی زندانیان مسن و مجروحین شدند.» این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که قاهره پیام‌های اسرائیل را به حماس مخابره کرده است که شامل هشدار‌هایی در مورد استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی یا استفاده از آن‌ها برای تأمین امنیت مناطق مسکونی بود. امریکا هم که از شکست رژیم صهیونیستی نگران است سعی دارد به درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد. به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفت که با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرده و از او خواسته است تا حملات حماس به اسرائیل را محکوم کرده و برای آرام کردن اوضاع گام بردارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
0
0
اکثریت مردم مثل " جوان آنلاین " فکر نمی کنند و هم نظر نیستند ، جنگ و کشته شدن انسان ها فارغ از دین - مذهب - ملیت و رنگ پوست قابل پذیرش هیچ انسان واقعی نیست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار