کد خبر: 1189947
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
قانونگذاران آمریکایی از پیشرفت تراشه چین ابراز نگرانی کردند و اعلام کردند کاخ سفید را برای اجرای سخت‌گیرانه‌تر قوانین تراشه‌های چینی تحت فشار قرار می‌دهند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، 2  قانونگذار ارشد جمهوری خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده به دنبال اعمال شدیدتر کنترل های صادراتی برای ارسال تراشه های محاسباتی پیشرفته و ابزارهای آمریکایی به چین توسط دولت بایدن هستند.

نمایندگان مایکل مک کال و مایک گالاگر، به ترتیب روسای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و یک کمیته منتخب در مورد چین، در نامه ای به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی گفتند که پیشرفت‌های جدید سازنده تراشه‌های چین نشان می‌دهد که مجموعه قوانین گسترده‌ای که یک سال پیش در این ماه وضع شد، نیاز به‌روزرسانی دارند.

این نامه پس از آن منتشر شد که هواوی از گوشی هوشمند جدید میت60پرو پرده برداری کرد که به رغم تحریم های ایالات متحده حاوی تراشه های پیشرفته ساخته شده توسط شرکت بین المللی تولید نیمه هادی چین بود.

قانونگذاران از دولت بایدن خواستند تا قوانین را به روز کند و اقدامات فوری علیه هواوی و شرکت بین المللی تولید نیمه هادی انجام دهد. آنها همچنین از دولت خواستند دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی که از طریق سرویس‌های رایانش ابری به آن‌ها دسترسی دارد را قطع کند. قانونگذاران می خواهند که دولت شروع به اجرای قوانین اعمال محدودیت برای شرکت های چینی کند تا اجازه دهد مقامات آمریکایی تأیید کنند که آیا شرکت های چینی با قوانین صادرات ایالات متحده مطابقت دارند یا خیر.

گزارش ها نشان دادند که دولت بایدن به چین هشدار داده که قصد دارد قوانین را به روز کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار