کد خبر: 1189009
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی برای محاکمه در خصوص پرونده کلاهبرداری خود در دادگاه حاضر شد، اما اعلام کرد که دادگاهش با هدف مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است که او نامزد این انتخابات شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ در مصاحبه با خبرنگاران گفت: دادگاه در خصوص اتهامات کلاهبرداری من با هدف مداخله در روند انتخابات است و این مساله کاملا روشن و ساده است.

وی ادامه داد که اتهامات علیه او و همکارانش "ادامه بزرگترین شکار مخالفان تاریخ" است.

ترامپ در ادامه به لتیتیا جیمز، دادستان کل دموکرات نیویورک حمله کرد و گفت: او حتی قبل از اینکه چیزی در مورد من بداند، به دنبال هدف قرار دادن «ترامپ» بود.

او گفت: "او از من استفاده کرد تا فرماندار شود. اما شکست خورد. عملاً هیچ دنبال کننده‌ای نداشت. سپس با خود گفت "خب، حالا من برمی گردم تا دوباره ترامپ را هدف قرار دهم. " این واقعیت ماجرا است. این اتهامات یک کلاهبرداری و ساختگی است. "

ترامپ با «نژادپرست» خواندن دادستان نیویورک اضافه کرد که سابقه مالی او "شگفت‌انگیز و شفاف" هستند.

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: ما یک دادستان فاسد داریم، همه آن‌ها فاسد هستند و حتی کشور ما پر از فساد است. آن‌ها صبر کردند تا کمپین انتخاباتی من شروع شود و شروع به انتقال پرونده‌ها علیه من کردند. هدف از پرونده‌هایی که علیه من مطرح کردند حذف من و جلوگیری از نامزدی ام در انتخابات است.

ترامپ اضافه کرد: اگر در نظرسنجی‌ها پیشتاز نبودم و نامزد نمی‌شدم، هیچ اتهامی علیه من وارد نمی‌کردند. وقتی به من اتهامی وارد می‌کنند، امتیازم در نظرسنجی‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام ورود به دادگاه، به خانم لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک که در ردیف جلوی دادگاه، در سمت دادستان و در کنار یکی از راهرو‌ها نشسته بود، نگاه نکرد.

ترامپ پس از صحبت با خبرنگاران در راهرو، از در‌های اصلی وارد دادگاه شد. او با اینکه از مقابل دادستان نیویورک عبور کرد، اما حتی به دادستان نگاه نکرد.

لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را به کلاهبرداری متهم کرده است. جیمز با ارائه یک دادخواست، ترامپ و ۲ پسرش به نام‌های دونالد جونیور و اریک را متهم کرده است که به صورت غیرواقعی ارزش دارایی‌های شرکت خانوادگی خود را در سپتامبر ۲۰۲۲ برای دریافت وام‌های بانکی با شرایط بهتر، بین ۲.۲۳ تا ۳.۶ میلیارد دلار بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها اعلام کرده‌اند.

قاضی آرتور انگورون از ایالت نیویورک بر اساس مستندات ارائه شده در دادخواست دادستان این پرونده، به این نتیجه رسیده است که دونالد ترامپ و کسب و کار خانوادگی او به طور متقلبانه ارزش دارایی‌های این شرکت خانوادگی‌شان را بیشتر از واقعیت اعلام کرده‌اند که اثبات این موضوع می‌تواند به شدت توانایی رئیس جمهور پیشین ایالات متحده برای انجام تجارت در این ایالت را مختل کند.

این قاضی توضیح داد که چگونه ترامپ و پسرانش دارایی‌های این شرکت خانوادگی را به نحوی ارزش‌گذاری کردند که ارزش خالص آن را متناسب با نیاز‌های تجاری خود، به دروغ افزایش دادند.

قاضی همچنین تقاضای وکلای متهمان برای رد کردن این پرونده را به دلیل ارائه استدلال‌های حقوقی «مضحک» و دامن زدن به رفتار «تجاوزکارانه» موکلان خود، نپذیرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار