کد خبر: 1188652
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: عملکرد تکواندو در بازی‌های آسیایی از لحاظ فنی و مدال‌هایی که کسب شده برای جامعه تکواندو قابل قبول نیست و کسی این نتایج را نمی‌پذیرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تیم ملی تکواندو ایران در هجدهمین دوره بازی های آسیایی دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در بخش مردان کسب کرد اما در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو تکواندو مردان با 3 مدال نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد که نسبت به دوره گذشته نتایجی ضعیف تر برای تکواندو ایران رقم خورد.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که عملکرد تکواندوی ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: ابتدا باید اینطور بگویم در بحث اهمیت مسابقات المپیک و بازی‌های آسیایی برای تمام کشورها به این شکل است که بازی‌های المپیک یک رویداد جهانی است و بازی‌های آسیایی یک المپیک آسیایی محسوب می‌شود. همیشه تیم‌ها چه در بازی‌های المپیک و چه در بازی‌های آسیایی توسط کشورهایشان سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام می‌دهند. وزارت ورزش تمام کشورها به خاطر بالا بودن اهمیت این 2 رویداد بزرگ سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند. سایر مسابقات خیلی اهمیت زیادی برای مسؤولان کشورها ندارد. برای همین در 2 رویداد المپیک و بازی‌های آسیایی همیشه کشورها سرمایه‌گذاری می‌کنند به همین دلیل سطح فنی مسابقات همیشه در این 2 رویداد بزرگ از لحاظ کیفیت بسیار زیاد است.

وی افزود: تمام تیم‌های حاضر در این 2 رویداد در بالاترین شرایط ممکن به مصاف حریفان خود می‌روند اما بچه‌های ما در بازی‌های هانگژو در قد و قواره بازی‌های آسیایی ظاهر نشدند. درست است که ما هر پنج بازیکنمان در بخش مردان مدال گرفتند اما جایگاه بچه‌های ما بالاتر از این مدال‌ها است. به نظر من این نتایج باید ریشه‌یابی شود و دلیل افت فنی بچه‌ها در هانگژو مورد بررسی قرار بگیرد.

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو کشورمان در پاسخ به این سؤال که شما معتقدید که نتایج در شأن تکواندوی ایران نبوده و در بازگشت در اولین فرصت کمیته فنی باید جوابگوی نتایج باشد، گفت: بله اگر آقایان مثل مسابقات اخیر به دنبال بهانه نباشند باید بنشینند و کار کارشناسی انجام دهند. ما بعد از مسابقات جهانی مکزیک به بعد که نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم، متأسفانه دوستان به جای ریشه‌یابی، مسائلی را مطرح می‌کنند که هیچ ارزشی برای بالا بردن مسائل فنی ندارد و برای رفع مشکلات تأثیرگذار نبوده و نیست. فکر می‌کنم زمانی رسیده که کادرفنی و مسؤولان فدراسیون باید یک واقعیت‌هایی را قبول کنند. به خاطر جامعه تکواندو و مردم باید دلیل این باخت‌ها را پیدا کنند. باید این مسائل ریشه‌یابی شود.

کریمی در پاسخ به این سؤال که فدراسیون معتقد است دست به جوانگرایی زده و نتایجی که در این یک مدت اخیر رقم خورده به خاطر جوان بودن ترکیب تیم است، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر گفت: نه اصلا چنین چیزی درست نیست. ما در هر دوره جوانان خوبی را به تکواندوی ایران معرفی کردیم. بهزاد خداد، عبداللهی، مهدی خدابخشی، مسعود حجی زواره، فرزان آشورزاده اینها نفراتی بودند که در طول سالهای گذشته در اوج جوانی به تکواندوی ایران معرفی شدند که همه آنها نیز رفتند و درخشیدند. حالا شما نگاه کنید تکواندوکاری مثل متین رضایی که در مسابقات قهرمانی جهان مدال کسب می‌کند در بازی‌های آسیایی عملکردش راضی‌کننده نیست. مهران برخورداری و این نفرات چندین سال است که در تیم ملی تکواندو هستند، پس چرا در هانگژو به این شکل می‌بازند؟ یا حاجی موسایی دو سال است در تیم ملی در تمام اعزام‌ها حضور داشته او چرا اینطور نتیجه می‌گیرد؟ جوانگرایی به آن می‌گویند که از تیم ملی جوانان به بزرگسالان یک نفر را آورده باشند و مستقیم به بازی‌های آسیایی اعزام کنند. دو سال پیش مقانلو دست به جوانگرایی زد و حالا زمان ثمر دادن این جوانگرایی بود. 

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: ما دیگر مثل گذشته جوان‌های خوبی نداریم. سطح تکواندوی ما پائین آمده. این سیاست فدراسیون است که باید این موضوع را ریشه‌یابی کند. متأسفانه هر کسی از عملکرد ضعیف تکواندو انتقاد می‌کند او را کنار می‌گذارند و این روند صحیح نیست.

کریمی در پاسخ به این سؤال که پس از نظر شما کسب مدال نقره در این مسابقات راضی کننده نبود، گفت: ما دوره قبل سه مدال طلا داشتیم اما در این دوره متأسفانه نتوانستیم حتی یک طلا بگیریم. بازیکنان ما در این رقابت‌ها در دور اول نگاه کنید با چه حریفانی مبارزه کردند. ما دست خالی از این مسابقات بیرون نیامدیم اما جامعه این عملکرد و این مدال‌ها را در بازی‌های آسیایی و تکواندو قبول ندارد. 

وی در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: تا ریشه‌یابی نکنند مشکلات تکواندو حل نخواهد شد. با دوستی و زد و بند کار تکواندو پیش نمی‌رود. کمیته فنی باید درست تصمیم بگیرد. ما بعد از مسابقات جهانی دیدیم که دوستان در کمیته فنی فقط شعار دادند و مدعی بودند همه چیز گل و بلبل است. به هر حال باید از کارشناسان و منتقدان استفاده کنند. من اگر نقدی دارم برای رشد تکواندو است. ما دشمن تکواندو نیستیم. باید برای حل این معضل کارهای ریشه‌یابی انجام شود. با حذف منتقدان و کارشناسان کار پیش نمی‌رود. متأسفانه در کمیته فنی بده بستان است و برای تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار